Meet the Fockers (Meet the Parents 2)

Regia:Jay Roach
Roluri principale:Robert De Niro, Ben Stiller, Dustin Hoffman
Durata:115
Producător:Tribeca Productions
Premiera în România:18.02.2005

"Doi cuscri de coșmar" (Meet the Fockers) este o continuare a comediei de succes din 2000 "Un socru de coșmar" (Meet the Parents), însă nu este la fel de reușită. Filmul îl readuce în fața noastră pe Gaylord Focker (Ben Stiller) logodit cu Pam (Teri Polo). Tatăl logodnicei sale, fostul agent CIA Jack Byrnes (Robert De Niro), dorește să îi cunoască pe părinții viitorului său ginere, și astfel, împreună și cu mama, Dina Byrnes (Blythe Danner), o pornesc la drum spre Florida, într-un autoturism cu rulotă, pentru a se întâlni cu mama și tatăl lui Gaylord.

Ei sunt întâmpinați de extrem de sociabilul Bernie Focker (Dustin Hoffman), de la ale cărui săruturi de bun venit Jack se trage înapoi. Bernie este un avocat care nu a mai lucrat de 20 de ani, rămânând acasă pentru a avea grijă de fiul său. Soția sa, Roz, terapeut sexual (Barbra Streisand) tocmai se află în mijlocul unei întâlniri cu persoane de vârsta a treia. Deși soții Focker susțin că ea doar predă yoga, familia Byrnes, în special Jack, sunt stupefiați.

Lui Jack îi displace stilul de viață boem al familiei Focker, și insistă ca el și familia sa să doarmă mai degrabă în rulotă decât sub acoperișul acestora. Însă dezastrul care rămâne în rulotă în urma unei curse zgomotoase între pisica familiei Byrnes și câinele familiei Fockers îi forțează să se culce până la urmă în casă.

Pam îi spune lui Gaylord că este însărcinată, fapt pe care Roz îl intuiește deja, și în final toată lumea știe adevărul, mai puțin Jack. În timpul unei cine, se află faptul că bucătăreasa de origine latino-americană, Isabel (Alanna Ubach), a avut la un moment dat o aventură cu Gaylord. Mai târziu, când Jack îl întâlnește pe fiul ei nelegitim, care seamănă foarte mult cu Gaylord, Jack presupune că acesta ascunde o progenitură secretă. Astfel îl consideră un șarlatan, nedemn de mâna fiicei sale.

Deși filmul susține în cele din urmă valorile familiei, limbajul și situațiile sunt adesea vulgare, iar umorul trece adesea pragul prostului gust. Pentru conținutul plin de situații și aluzii cu caracter sexual, limbajul nemanierat și nuditate pasageră, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.