Regia:James Wan
Roluri principale:Monica Potter, Danny Glover, Cary Elwes, Leigh Whannell
Gen:Thriller
Durata:100
Producător:Saw Productions Inc.
Premiera în România:18.02.2005

În "Puzzle mortal" (Saw) (Lions Gate), un nou film polițist de groază regizat de James Wan, doi oameni aparent străini - un chirurg nefericit în căsnicie, dr. Lawrence Gordon (Cary Elwes), și un tânăr furios a cărui pasiune este fotografia, pe nume Adam (Leigh Whannell, care de asemenea a scris scenariul) - se trezesc legați cu lanțuri și cu cătușe într-o murdară încăpere subterană. Nici unul dintre ei nu știe pentru ce a fost răpit. Pe podea, între ei, se află un al treilea bărbat, împușcat în cap și zăcând într-o baltă de sânge.

Gordon găsește o casetă audio cu un ultimatum din partea celui care îi ține închiși: fie Gordon îl ucide pe Adam într-un timp dat, fie vor fi lăsați amândoi să moară, și în plus vor fi omorâte și soția lui Gordon (Monica Potter) și fiica sa (Makenzie Vega). Acțiunile lor sunt monitorizate prin intermediul unor camere video ascunse. Gordon crede că nebunul din spatele la toate acestea ar putea fi un psihopat responsabil de o serie de răpiri la fel de macabre, cunoscut doar sub numele "Jigsaw" (Labirintul - în versiunea în limba română). Gordon însuși a fost chestionat de poliție ca suspect.

Toate victimele sunt vinovate din punct de vedere moral, încercând să ascundă câte un secret murdar cum ar fi dependența de droguri sau, în cazul lui Gordon, infidelitatea maritală. Obsedat de a-și învăța victimele care este valoarea vieții, Jigsaw a născocit jocuri oribile pe care ei trebuie să le joace pentru a supraviețui - o versiune a unui ucigaș în serie pentru o auto-terapie. Confruntați cu alegeri imposibile, ei trebuie să se lupte să își recâștige viața. Danny Glover este în film un detectiv de poliție obsedat să dea de urma ucigașului.

Datorită cantității mari de violență și limbajului care în mod repetat este vulgar și necizelat, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.