Agent Cody Banks

Regia:Harald Zwart
Roluri principale:Hilary Duff, Frankie Muniz
Durata:101
Producător:Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Premiera în România:15.08.2003

Un adolescent care nu știe să vorbească cu fetele dar este antrenat de CIA, are sarcina de a salva lumea în fimul "Agendul Cody Banks" (MGM). Cody (Frankie Muniz) pare un copil oarecare de 15 ani, dar nu este așa: operațiunea de salvare de la începutul filmului demonstrează agilitatea tânărului agent. Dar pe cât de antrenat este ca agent CIA, pe atât este de nepregătit să vorbească cu fetele. În fața lor, limba îi devine grea iar creierul nu îl ajută prea mult.

Și culmea, prima lui misiune după antrenarea lui ca agent secret este să meargă în ceea ce părinții lui credeau că e o tabără de vară, pentru a se împrieteni cu Natalie (Hilary Duff). Motivul? Tatăl ei, un inteligent inginer (Martin Donovan), lucrează la dezvoltarea "nanoboților" - roboți microscopici -, nefiind însă conștient că un angajat de-al său, personajul negativ Brinkman (Ian McShane, care are chiar el un aspect de robot) intenționează să preia conducerea lumii cu aceste mașinării.

Mentorul agentului Cody este Angie Harmon, prezentată ca "agenta incredibilă și apetisantă Ronica Miles". "Incredibil" este de fapt un cuvânt la ordinea zilei în acest film; câți agenți secreți ai CIA se îmbracă ca ea, atât de sexi? Este evident faptul că filmul merge pe exprimarea fanteziilor băieților, lucru întărit de arsenalul "incredibil" al lui Cody, mașinării cu tot felul de utilități uimitoare și o super mașină sport roșie. El mai are și niște adidași - la care poate mulți visează - ce îi permit să se urce vertical pe pereți, un accesoriu necesar pentru spionaj.

Din păcate, tocmai când relația lui Natalie cu Cody părea să se încălzească, Brinkman își dă seama că Cody este un agent CIA, astfel că acoperirea lui se duce. CIA vrea să îl retragă din acțiune, dar eroul revine după ce Natalie este răpită de cei răi pentru a-l forța pe tatăl ei să încheie lucrul la nanoboți. Cody și Ronica o găsesc însă și pătrund în laboratorul ascuns în vârful unui munte, de unde se pregătea atacul asupra lumii.

Cei doi tineri actori principali joacă bine, dând naturalețe filmului. Adulții sunt cei care joacă mai prost. Per total, "Agentul Cody Banks" se vrea a fi un fel de "Joaca de-a spionii" (Spy Kids) îmbinat cu James Bond.

Datorită unor scene de violență, unor aluzii sexuale și unor glume grosolane, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.