Blade: Trinity (Blade III)

Regia:David S. Goyer
Roluri principale:Wesley Snipes, Jessica Biel
Gen:Acțiune, Aventuri, SF
Durata:113
Premiera în România:11.02.2005

"Blade: Trinity" (New Line Cinema) este a treia și ultima parte a seriei Blade, o serie de succes - comercial bineînțeles -, care merge dincolo de povestea clasică a vampirilor, încercând să construiască o explicație biologică, pornind de la niște viruși. Primele două părți au fost interesante într-o oarecare măsură, dar a treia parte nu reușește să pună un sfârșit satisfăcător seriei. Dacă nu ați văzut părțile anterioare, s-ar putea să nu înțelegeți prea multe din "Blade: Trinity", personajele neavând nici o dezvoltare, aproape tot filmul fiind o succesiune de scene violente.

Wesley Snipes este Blade, ființa jumătate om, jumătate vampir, iar mentorul său este același Whislter, interpretat de Kris Kristofferson. Blade are ceva cu vampirii (nu se spune clar ce în acest film, dar se deduce din anterioarele), iar faptul că el poate suporta lumina zilei îl face un dușman periculos pentru sugătorii de sânge. Doar că vampirii speră să poată ieși și ei la lumină. Readucându-l la viață pe Dracula, Drake (Dominic Purcell) - acum un străvechi demon sumerian -, vampirii speră să reușească să redobândească gena care permite "fondatorului" lor să nu se "ardă" ziua. Filmul ne explică cum capacitatea vampirilor de a sta în lumină s-a pierdut pe drum, datorită consumului de sânge uman. Eh, oamenii: nu poți trăi nici cu ei, nici fără ei!

Blade este același personaj întunecat cum l-am cunoscut în primele părți ale filmului. Puternic, nu este totuși nici superman, nici supervampire, așa că în luptă se folosește de aliați. În această a treia parte, aliații lui Blade sunt o echipă de vânători de vampiri (în care îi regăsim pe Jessica Biel și Ryan Reynolds), cu care pornește lupta împotriva haitei vampirilor (condusă de Parker Posey). Pentru a-i face viața mai amară lui Blade, vampirii pun pe urmele acestuia și FBI-ul. Cine va învinge? Blade și aliații săi? Vampirii? Ați ghicit, desigur, și fără să vedeți filmul. Cândva va rula la televizor; dacă nu sunteți super-fan al seriei sau al efectelor speciale, este mai bine să așteptați acel moment, decât să dați bani pe biletul de cinema.

Datorită violenței excesive, limbajului foarte vulgar, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.