Regia:Stephen Hopkins
Roluri principale:Charlize Theron, Geoffrey Rush, Emily Watson
Durata:122
Rating:
Producător:Home Box Office (HBO)
Premiera în România:28.01.2005

Într-un film despre o personalitate, i se poate aduce acesteia un omagiu, se poate face o vedere de ansamblu asupra carierei sale, sau un portret de familie. Acest interesant film, "Eu, Peter Sellers", le face pe toate. Filmul ne oferă o cronologie a vieții și carierei actorului britanic Peter Sellers, scene în care îl vedem împreună cu familia sa, și câteva speculații psihologice, prezentându-ne capriciile și imaturitatea omului, regretele pentru rănile din spatele scenelor produse chiar și asupra celor pe care i-a iubit, reușind totuși să creeze o mulțime de personaje comice memorabile - unii și-l amintesc probabil din "Întoarcerea Panterei Roz", de exemplu.

Scenografii Christopher Markus și Stephen McFeeley au condensat mult material în două ore. Regizorul Stephen Hopkins a creat o varietate de atmosfere și mai multe lumi: case, studiouri, farmecul cinematografiei. Pentru aceasta a fost ajutat enorm de distribuția filmului, în special de Geoffrey Rush, care își ilustrează din nou talentul, intrând cu abilitate în rolul lui Peter Sellers, oferindu-ne un personaj real, subiect al iubirii și al urii.

Emily Watson interpretează excelent rolul primei soții a actorului, Anne, în timp ce Charlize Theron este fermecătoarea și tulburătoarea Britt Eklund, cu care Sellers a avut o relație timp de cinci ani. Miriam Margoyles dă viață rolului obsesivei și posesivei mame, Peg, în timp ce Peter Vaughan este tatăl lui Peter. Între personaje se mai numără multe celebrități, inclusiv Blake Edwards (John Lithgow) și regizorul Stanley Kubrick (Stanley Tucci).

Pentru cei care și-l amintesc pe Peter Sellers și îi îndrăgesc personajele, filmul este obligatoriu de văzut. El poate de asemenea deschide opera actorului către audiențele mai tinere.