Regia:Alexander Witt
Roluri principale:Milla Jovovich
Gen:Horror, SF
Durata:94
Producător:Columbia Pictures
Premiera în România:21.01.2005

În "Resident Evil: Ultimul război" (Screen Gems) - continuarea apocaliptică și la fel de violentă și fără inteligență a filmului "Resident Evil" din 2002 - o mână de oameni trebuie să lupte încă o dată pentru supraviețuire împotriva unor legiuni de zombii mâncători de carne. Doar că de data aceasta, monștrii sunt mai înfometați, iar cantitatea de pe sânge pe ecran este mult mai mare. Ambele filme horror sunt inspirate din același joc ultraviolent, "Resident Evil", așa că nu ne putem aștepta la prea multe cuvinte, doar la muniție din plin.

Filmul se deschide cu o scurtă recapitulare, inutilă din moment ce complotul se poate ușor descrie în câteva cuvinte: vezi un zombi, tragi în zombi. Milla Jovovich se întoarce ca Alice, fosta șefă a serviciului de securitate al tenebroasei corporații Umbrella, responsabilă pentru dezvoltarea virusului mortal ce a produs invazia de monștri. Dacă în primul film scena era redusă la subsolul corporației Umbrella, cunoscut ca "Hive", în acest film scena s-a extins la populația de la suprafață, prin răspândirea infecției.

Într-un efort de a controla boala contagioasă, maiorul Cain (Thomas Kretschmann) de la Umbrella ordonează închiderea drumurilor de acces. Alice, una dintre cei doi supraviețuitori ai primului film, a fost între timp modificată genetic de corporație, devenind mai puternică, mai rapidă și mai agilă, toate acestea fiind bine expuse în secvențele de luptă pe capete împotriva monștrilor. Alice conduce o trupă de oameni, pornită în căutarea fiicei unui om de știință al corporației (Jared Harris), care le-a promis accesul în exterior dacă îndeplinesc această misiune.

Și ca și cum nu erau de ajuns cetățenii orașului transformați în zombie, Cain eliberează și un mutant indestructibil, numit Nemesis, pentru a prinde micul grup și a-l distruge. În plus intenționează să arunce în zorii zilei o bombă nucleară pentru a ascunde micul secret al corporației. Va reuși? Împotriva planului mai stă și Jill Valentine (Sienna Guillory), o polițistă, și Carlos Olivera (Oded Fehr), un membru al echipei de securitate al corporației. Filmul regizat de Alexander Witt practic nu are narațiune, nici dezvoltare a personajelor, nici valori morale. Sunt doar scene non-stop de violență, inclusiv una în biserică, scene ce în final nu duc nicăieri... Dată fiind nefericita popularitate a jocului, filmul va atrage spectatori, din păcate. Tinerii vor dori să vină să vadă violență la pătrat pentru a se distra: aceasta este cu adevărat înspăimântător, nu filmul!

Datorită violenței excesive și scenelor sângeroase, a desacralizării unor obiecte religioase, a unei nudități parțiale, precum și a limbajului frecvent vulgar și blasfemiator, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.