What a Girl Wants

Regia:Dennie Gordon
Roluri principale:Amanda Bynes
Durata:100
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:01.08.2003

"Ce-și dorește o fată" (Warner Bros.) este o poveste de basm, spusă în context contemporan, despre o precoce adolescentă americancă (Amanda Bynes) ce călătorește la Londra în căutarea tatălui pe care nu l-a cunoscut niciodată.

Inspirată de filmul "The Reluctant Debutante" din 1958, regizat de Dennie Gordon, această frumoasă poveste modernă a Cenușăresei celebrează legăturile dintre părinți și copii, și posibilitatea unei a doua șanse pe care o acordă iubirea.

Daphne Reynolds (Bynes) se simte incompletă. Are stil, farmec și un viitor strălucit. Locuiește în Chinatown, New York, împreună cu boema sa mamă Libby (Kelly Preston), o cântăreață la nunți care și-a crescut fiica într-o atmosferă de independență în spirit. Daphne, însă, dorește mult să își întâlnească tatăl despre care a auzit doar în copilărie, când mama îi spunea povești la culcare. Acesta este un englez cu care mama ei a avut o aventură în urmă cu 17 ani, în timp ce călătorea prin deșertul marocan.

Ajutându-și mama, Daphne a participat la nenumărate nunți, văzând miresele frumos îmbrăcate dansând "acel dans special" al lor cu tații - o amintire pe care ea nu ar putea-o avea niciodată dacă nu își va găsi tatăl. Înarmată doar cu bucuria de a trăi, Daphne pornește să găsească bucata de puzzle care îi va face viața și familia completă. Ajunsă în Londra, ea se împrietenește cu un tânăr muzician, Oliver (Ian Wallace), care, ca săgetat de Cupidon, se îndrăgostește imediat de ea. Împreună, ei dau de urma tatălui ei, care se dovedește a fi cunoscutul politician Lord Henry Dashwood (Colin Firth), implicat acum într-o încinsă campanie de alegeri pentru Parlament.

Evident, sosirea fetei atrage după sine o serie de evenimente, care pun întrucâtva în pericol planurile politice dar și familiale ale lui Dashwood. Adesea, atât hazlie cât și impresionantă, Daphne are un efect eliberator asupra pedanteriei convenționale auto-impuse a lui Dashwood. Aristocratul trebuie însă să aleagă între a o recunoaște pe tânăra necunoscută ca fiică, periclitându-și ambițiile politice, sau a se îndepărta de singura sa șansă la adevărata fericire. Lady Jocelyn (Eileen Atkins), nașa lui Dashwood, descrie astfel situația: "De 600 de ani, această familie și-a sacrificat părți din corp pentru Anglia. Tu va trebui să îți sacrifici inima."

Situația este complicată și mai mult de mașinațiunile logodnicei de conveniență a lui Dashwood, Glynnis (Anna Chancellor), și ale tatălui machiavelic al lui Glynnis, Alastair Payne (Jonathan Pryce), amândoi privind-o cu dispreț pe Daphne, ca fiind stângace. Cu ani înainte, elitistul Payne a desconsiderat-o la fel pe Libby, și a complotat despărțirea lor. În fine, nici o poveste nu ar fi completă fără o soră vitregă geloasă (Christina Cole), și o debara în care Daphne este închisă în noaptea balului regal.

Bynes aduce haz și un spirit tineresc personajului Daphne, cu ochii ei mari care reflectă vulnerabilitatea unei fete aflate pe punctul de a deveni femeie. Personajul Dashwood exprimă cu subtilitate patetismul rigid al unui om sfâșiat între fericire și datorie.

Deși filmul are unele scene cu replici ofensatoare și unele apropouri sexuale, puternicul său mesaj moral susține rolul important pe care părintele îl joacă în viața copilului și sacrificiile cerute de iubirea de părinte. Astfel, unii părinți ar putea considera filmul ca recomandat chiar și pre-adolescenților.

Respectând spiritul cărții din care s-a inspirat, filmul reafirmă atemporalitatea mesajului că, dacă rămâi fidel propriei tale persoane și dacă accepți unicitatea fiecărei persoane, visurile pot deveni realitate. Cinicei societăți contemporane, un astfel de optimism i se poate părea dubios. Poate avem nevoie de mai multe povești, în special în lumina evenimentelor cotidiene care par a elimina constant finalurile fericite.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.