After the Sunset

Regia:Brett Ratner
Roluri principale:Pierce Brosnan, Salma Hayek, Woody Harrelson
Gen:Acțiune, Aventuri, Comedie
Durata:97
Premiera în România:21.01.2005

În nou comedie a lui Brett Ratner, "Hoț de diamante" (New Line), agentul FBI interpretat de Woody Harrelson împarte lumea în două grupuri distincte: "Cei cărora le place să urmărească apusurile de soare, și cei cărora nu le place". Și filmul împarte în două, spectatorii; între cei care vor să vadă un film pentru a mânca popcorn și cei care nu agreează filme ce laudă jafurile.

Pierce Brosnan îl interpretează pe Max Burdett, un maestru al jafurilor care are un fix pentru diamantele lui Napoleon (trei giuvaere de dimensiunea unei mingi de golf, care au împodobit pe vremuri legendara sabie corsicană). El deține deja două din aceste diamante, așa că s-a retras alături de complicea sa cea sexi Lola (Salma Hayek) într-o viață luxuriantă pe o insulă tropicală. Lola visează la inelul de logodnă, dar Max nu poate trăi concediul prelungit. Neputând renunța la "obiceiuri", fură portofele. Harrelson îl interpretează pe Stan, un agent FBI care și-a cheltuit mulți ani urmărindu-l pe Max, cu același succes ca al lui Wile E. Coyote în urmărirea lui Road Runner. Urmărindu-l pe Max, Stan miroase că acesta ar putea râvni după al treilea diamant, ce va fi adus în zonă de o navă de croazieră. În ajutorul lui Stan vine Sophie (Naomie Harris), o frumoasă polițistă loco, de care se va îndrăgosti... evident.

Hoții au o carieră lungă în cinematografie. Dar cu greu te poți atașa de un personaj care rămâne constant un hoț, morala lipsind cu mici excepții, fără urmă de dorință de schimbare, sau de părere de rău, bucuros să ia ce nu îi aparține și să părăsească scena. Brosnan nu aduce nimic nou, fiind figura cunoscută din filmele sale anterioare. Hayek, după ce în "Frida" a demonstrat că nu este doar frumoasă, se întoarce acum la un rol care ne arată că este... doar frumoasă. Costumația ei face ca filmul să nu poată fi recomandat celor sub 13 ani. Scenariul este destul de plat, și fuga după al treilea diamant pare anemică. Un punct tare al filmului este însă relația urmărit-urmăritor dintre Brosnan și Harrelson. Cu așa distribuție, filmul nu reușește să aducă nimic special genului, fiind un film oarecare, de relaxare.

Datorită prezentării imorale a furtului, a acțiunilor criminale ce rămân nepedepsite, a violențelor, aluziilor sexuale, limbajului uneori vulgar sau dur, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.