Roluri principale:Queen Latifah, Jimmy Fallon
Gen:Acțiune, Comedie
Durata:100
Rating:
Producător:20th Century Fox, Europa Corp.
Premiera în România:21.01.2005

Cu cifră octanică mare, filmul "Taxi" (20th Century Fox) ni-l prezintă pe Jimmy Fallon în rolul unui polițist cu ifose care face un parteneriat cu o nebunatică șoferiță de taxi (interpretată de Queen Latifah) pentru a prinde o bandă de jefuitoare, frumoase dar mortale. Filmul este un remake îndepărtat al filmului francez cu același nume, regizat de Luc Besson, în 1998, păstrând urmăririle de mare viteză și nivelul ridicat de adrenalină.

Cadrul este simplu: Fallon, cunoscut din emisiunea "Saturday Night Live", îl interpretează pe nepriceputul polițist Andy Washburn, care este un dezastru când vine vorba de condus o mașină. O operațiune nereușită a sa se termină cu bușirea mașinii într-o bodegă, astfel că i se ridică dreptul de a conduce. La un moment dat, răspunzând la anunțul unui jaf armat, el sare în locul din spate al unui taxi condus de Belle Williams (Latifah), o maniacă a vitezei care visează cândva să participe la raliuri adevărate. Cei doi ajung la scena crimei la timp pentru a urmări un cvartet de brazilience nu prea îmbrăcate, conduse de o lideră cu picioare lungi, interpretată de supermodelul Gisele Bundchen. Andy o convinge pe Belle să pornească în urmărire... și de aici începe cursa pisica-după-șoarece.

Queen Latifah conduce cu adevărat filmul, deși rolul nu îi fructifică total talentele. Ea oferă un Batman fără mască: avem o grotă a lui Batman (garajul lui Belle), o mașină de Batman (taxiul ei colosal) și un Robin (Washburn). Între cursele nebunești se găsesc pauze pentru umor, care însă nu este spumos. În plus, tocmai pentru un oraș precum New York, filmul este irealist: pe străzile pe care ar trebui să se circule bară în bară, traficul se dă la o parte ca la despărțirea Mării Roșii.

Datorită violenței, jafurilor, aluziilor sexuale, limbajului vulgar și o blasfemie, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.