Bridget Jones: The Edge of Reason (Bridget Jones 2)

Regia:Beeban Kidron
Roluri principale:Hugh Grant, Renee Zellweger, Colin Firth
Durata:108
Producător:Working Title Films
Premiera în România:07.01.2005

Problema cu continuările la filme este că adesea producătorii lor uită ce s-a întâmplat în primul film, sau cred că audiența a uitat. Un exemplu ni-l oferă comedia "Bridget Jones: La limita rațiunii". În ea, Renee Zellweger reia rolul lui Jones cea durdulie și romantică, rol pentru care s-a îngrășat din nou. Deși în primul film își jurase să nu mai fie o "proscrisă a iubirii", o regăsim navigând în aceleași ape ale geloziei și lipsei de siguranță.

"La limita rațiunii" începe după șase săptămâni de la finalul primului film, "Jurnalul lui Bridget Jones". Aceasta întoarce la propriu o pagină nouă în viața ei, anunțând că începe "un an nou și un jurnal nou". Păcat că paginile îi sunt umplute cu povești reciclate și umor asemenea. Colin Firth este din nou prietenul lui Jones, Mark Darcy. După ce a cucerit inima lui în prima parte, Jones se confruntă acum cu la fel de dificila provocare de a o păstra, îngreunată și mai mult de prezența inteligentei și frumoasei avocate Rebecca (Jacinda Barrett).

Hugh Grant revine și el în rolul lui Daniel Cleaver, fostul șef și iubit al lui Jones. Deși și-a schimbat cariera - este acum gazda unui show pentru același post TV pentru care lucrează Jones - felul său de a fi, ironic și afemeiat, nu s-a schimbat. Dincolo de repetițiile față de primul film, care includ stilul plin de gafe al eroinei principale și chiar o încăierare trasă la xerox între Darcy and Cleaver - doar că aceasta are loc într-o fântână -, există unele mici noutăți. Ele țin însă mai mult de scene, precum o excursie la schi în Elveția și o detenție într-o închisoare din Thailanda, după ce Bridget este acuzată pe nedrept de trafic de droguri. (Ea merge în Thailanda în interes de servici, împreună cu Cleaver, care - surpriză! - încearcă să o seducă.)

Din păcate, un alt lucru care nu s-a schimbat este atitudinea filmului față de relațiile sexuale premaritale, care poate fi deranjantă pentru mulți spectatori. Totuși, dincolo de umorul obscen se vorbește despre mai larga dorință umană de a fi iubiți în ciuda imperfecțiunilor noastre. "Bridget Jones: La limita rațiunii" are unele momente distractive. Dar dacă ați văzut primul film, nu există prea multă "rațiune" să vă consumați timpul și banii pentru această continuare.

Datorită câtorva relații sexuale sugerate și unui fir secundar al poveștii legat de lesbianism, precum și datorită limbajului și umorului necizelate și în mod repetat vulgare și cu aluzii sexuale, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.