Regia:Kevin Smith
Roluri principale:Ben Affleck, Liv Tyler
Gen:Comedie, Dramă
Durata:103
Producător:View Askew Productions
Premiera în România:25.02.2005

"Fetița din Jersey" este o comedie în care un văduv singur, ce locuiește cu tatăl său și cu încântătoarea lui fetiță, este pus în situația de a alege între viața de familie și o carieră extrem de solicitantă. Atunci când un talentat gazetar din Manhattan, Ollie (Ben Affleck), își pierde adorata soție (Jennifer Lopez) la nașterea copilului lor, el se mută înapoi cu tatăl său (George Carlin) în New Jersey, așteptându-se ca bunicul să aibă grijă de micuța sa nepoată Gertie. După câteva săptămâni însă, tatăl insistă ca Ollie să își ia în serios rolul de părinte.

La o importantă conferință de presă, gazetarul stresat insultă în mod impulsiv presa și pe clientul său (Will Smith). Astfel, își distruge ireparabil cariera. Șapte ani mai târziu, Gertie (Raquel Castro) este o fericită fetiță din Jersey, în clasa I la Școala Elementară Sf. Maria Goretti. De la moartea soției sale, Ollie s-a închis față de orice relație romantică, și lucrează alături de tatăl său, cu care tot împreună o crește pe precocea Gertie.

În film apare Maya (Liv Tyler), o studentă care lucrează la un magazin de închirieri casete video, unde e intrigată de faptul că Ollie, venind împreună cu tatăl său, vrea să restituie în secret o casetă porno pe care a închiriat-o. Ea îl convinge să participe la studiul său privind consumatorii de filme porno, și astfel află că de șapte ani el nu a mai avut relații intime cu cineva. Maya, o femei agresivă din punct de vedere sexual, îi face atunci avansuri lui Ollie și merge chiar la el acasă, unde venirea neașteptată a fetiței întrerupe însă seducția.

Între timp, Gertie se pregătește pentru un spectacol la școală. Apar conflicte atunci când Ollie aranjează să dea un interviu la o importantă firmă de relații publice, hotărât să își reia stilul de viață din Manhattan, completat cu o dădacă pentru Gertie. Interviul este însă în același timp cu spectacolul de la școală. Este îmbucurător să vezi un film în care o parte din acțiune petrecându-se într-o școală catolică aceasta este descrisă într-un mod atât de pozitiv, fără insinuări cinice. Iar povestea vorbește despre faptul că valoarea familiei și a iubirii contează mai mult decât succesul în carieră, bunurile materiale și faima goală.

Pe drept cuvânt, spectatorii nu vor aprecia faptul că Maya este dispusă să se implice în relații sexuale ocazionale, sau referințele la pornografie și auto-satisfacere. În ciuda permisivității sexuale însă, mesajul de bază al filmului are un caracter creștin, iar personajele, inclusiv colegii de muncă ai tatălui lui Ollie, țin cu adevărat unii la alții. Affleck este neobișnuit de expresiv, intrând mai profund în pielea personajului său decât a făcut-o în alte roluri. Sunt în film câteva scene cu adevărat tandre între tată și fiică.

Concluzia filmului, deși în întregime predictibilă, este totodată prea abruptă, deoarece Ollie nu pare să întrevadă un drum de mijloc între o meserie solicitantă și una plictisitoare, când în realitate ar putea fi făcute compromisuri acceptabile pentru folosirea cât mai bună a propriilor talente.

Datorită vulgarităților repetate, limbajului necizelat uneori, și referințelor sexuale, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.