Regia:Steven Soderbergh
Roluri principale:George Clooney, Julia Roberts, Catherine Zeta-Jones
Gen:Acțiune, Comedie
Durata:125
Producător:Village Roadshow Productions, Warner Bros.
Premiera în România:17.12.2004

În filmul "Ocean's Twelve" (Warner Bros.) joacă în mare aceleași personaje ca în prima parte, "Ocean's Eleven": George Clooney, Julia Roberts, Brad Pitt, Matt Damon etc. Aici, totuși, li se alătură Catherine Zeta-Jones, în rolul unui agent Europol, iar povestea se petrece mai mult în locuri pitorești europene din Roma, Paris, Amsterdam, în loc de Las Vegas.

De la ultimul lor jaf, în urmă cu trei ani și jumătate, echipa de hoți a încercat fie cuminte, iar liderul ei, Danny Ocean (Clooney), trăiește o viață liniștită alături de soția sa Tess (Roberts). Acum însă ei trebuie să evite răzbunarea lui Terry Benedict (Andy Garcia), de la al cărui cazino au furat în prima parte 160 milioane dolari. Pentru a-i plăti înapoi acestuia, prada la care râvnesc este un ou Faberge aflat într-un muzeu din Roma, pe care echipa plănuiește să îl fure păcălindu-l pe priceputul hoț de bijuterii Francois Toulour (Vincent Cassel), cu ajutorul personajului interpretat de Zeta-Jones.

George Clooney este fermecător; Brad Pitt este frumos; iar Matt Damon dă dovadă de o abilă latură comică. Principala plăcere în film este aceea de a privi toate numele mari care joacă în el lucrând atât de bine împreună, părând să se simtă foarte bine. Îmbucurător, pentru un film de acțiune, este faptul că nu există focuri de armă, iar violența este minimă.

Datorită prezentării fascinante a "meseriei" de hoț, în mod ironic, și limbajului uneori necizelat, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.