Regia:Bibo Bergeron, Vicky Jenson
Roluri principale:Angelina Jolie, Will Smith, Jack Black
Gen:Animație, Comedie
Durata:90
Producător:DreamWorks SKG, Pacific Data Images
Premiera în România:10.12.2004

"Povestea unui rechin" este centrată asupra lui Oscar (voce Will Smith), un peștișor cu vise mari și cu gură și mai mare, care locuiește în Reciful de Sud. Atunci când se crede, în mod greșit, că el l-a ucis pe Frankie, unul dintre cei mai mari rechini albi care amenință comunitatea ce locuiește în corali, Oscar devine pe loc o celebritate. "Curajul" său îl face să dobândească titlul de "Ucigaș de rechini", și de asemenea îi facilitează intrarea în viața bună din vârful recifului. Nou câștigata lui faimă atrage și atenția amoroasă a unei înotătoare oportuniste, fatala Lola (voce Angelina Jolie).

Însă când vestea ajunge la urechile tatălui lui Frankie, Don Lino (voce Robert DeNiro) - nașul lumii marine - Oscar se trezește dintr-odată în încurcătură până la branhii. Singura sa speranță este să încheie o alianță puțin probabilă cu Lenny (voce Jack Black), celălalt fiu al lui Don Lino, mai sensibil - decăzut din favoruri în prezent pentru că este vegetarian - care nu are nici colții nici stomacul pentru afacerile familiei.

Deși acțiunea nu este considerată la fel de reușită ca cea din filmele "În căutarea lui Nemo" sau "Shrek", "Povestea unui rechin" este totuși o încântare pentru privire, prin frumoasele peisaje subacvatice. Reciful de Sud pare o variantă marină a orașului New York, cu centrul modelat după Times Square. Animatorii au reușit foarte bine să potrivească personalitățile și felul de a fi al personajelor cu cele ale actorilor - alte nume cunoscute sunt Renee Zellweger, Peter Falk, Martin Scorsese.

La fel ca cele două filme "Shrek", "Povestea unui rechin" conține referințe la cultura actuală, incluzând produse precum "Coral Cola". Unii spectatori ar putea considera că prin identificarea gangsterilor cu italienii, filmul întărește, deși neintenționat, stereotipuri etnice negative. Unele replici vin în contradicție cu mesajul de toleranță al filmului.

Datorită dialogului care descrie violențe și limbajului și umorului uneori necizelate, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.