Regia:Jeff Nathanson
Roluri principale:Alec Baldwin, Matthew Broderick
Gen:Comedie, Crimă
Durata:93
Producător:Touchstone Pictures, Walt Disney Studios
Premiera în România:10.12.2004

"Ultima secvență" (Touchstone) este o încântătoare și neconvențională poveste - inspirată după un fapt real - despre un agent FBI care descoperă pasiunea turnării unui film în timp ce caută să demaște o bandă de corupți din Rhode Island. Agentul FBI Joe Devine (Alec Baldwin) este, din punct de vedere emoțional, la marginea prăpastiei după ce animalul său iubit se "sinucide" aruncându-se în jacuzzi.

Mutat de fratele său - șeful biroului FBI, Jack (Ray Liotta) - în Rhode Island, unde speră să descopere o legătură între gangsterul John Gotti și niște șoferi de camion, Joe inventează un scenariu de lucru "sub acoperire", în care el este producătorul unui film care va fi turnat aici, știind că banda pe care o urmărește este implicată în afacerea cu camioanele angajate pentru producție. Pentru ca totul să pară real, el apelează la un regizor și scenarist aspirant, ratat în același timp, Steven Schats (Matthew Broderick), care trăiește o viață deprimantă alături de prietena sa (Calista Flockhart). Joe îi oferă șansa vieții: să regizeze scenariul ce zace de secole, scris de Steven împreună cu fratele său (Tim Blake Nelson), acum un angajat al unui parc tematic.

Deși inițial Steven este derutat, neștiind cum ar putea filma scenariul intitulat "Arizona", cu acțiunea în Arizona, într-o zonă fără cactuși și fără deșert, Joe îl convinge că este o șansă unică pentru el, pe care trebuie să o apuce cu ambele mâini. La bordul acestei aventuri se mai urcă o excentrică actriță englezoaică, Emily French (Toni Collette), și alții precum Pat Morita (într-o apariție cameleonică). Superiorii FBI ai lui Joe îi atrag atenția acestuia că nu face de-adevăratelea un film, ci doar pregătește scena pentru prinderea gangsterului Tommy Sanz (Tony Shaloub), vărul lui Gotti. Dar în final, atracția lumii filmului este prea mare și nu mai este clar ce se dorește: prinderea unor rău făcători sau producerea unui film?

Baldwin joacă probabil cel mai bine în acest film, fiind chiar adorabil în rolul de agent FBI ce se molipsește de virusul hollywoodian. Bărbosul Broderick joacă rolul de prostănac și de ratat. Și Shaloub, gangsterul cu fața de groază este bine ales. Cameleonița Collette răpește scenele în care apare, dar spectatorii ar putea fi ofensați de una din scenele de cruzie sfidătoare, dintr-un restaurant. O prezență amuzantă este cea a lui Joan Cusack. Și dacă mai este ceva bun de subliniat la film, ar fi chiar genericul de deschidere. Regizorul Jeff Nathanson a avut parte de un scenariu bun, cu întorsături, cu umor câteodată chiar prea subtil. Filmul vorbește despre urmărirea unui vis, chiar și atunci când toate par a fi împotrivă.

Datorită folosirii unor expresii vulgare și a unor scene de violență, a unor scene deplasate, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.