Roluri principale:Kim Basinger, Chris Evans
Gen:Acțiune, Dramă, Thriller
Durata:94
Producător:Electric Entertainment
Premiera în România:26.11.2004
Sit oficial:-

Data viitoare când vă enervați pentru că celularul dumneavoastră nu are semnal, amintiți-vă că nu e chiar sfârșitul lumii. Nu același lucru l-ar spune Kim Basinger în alertul thriller "Cellular" (Celularul) (New Line), în care interpretează rolul unei femei ce trebuie să se bazeze pe bunăvoința unui străin.

Amplasată în Los Angeles, povestea se învârte în jurul Jessicăi Martin (Basinger), o profesoară de științe la liceu, care este răpită din luxoasa ei casă de o trupă ciudată (condusă de Jason Statham), pentru motive care la început nu îi sunt prea clare - și nici nouă. Răpitorii o închid în podul ascunzătorii lor, unde ea reușește să reasambleze cumva un telefon - zdrobit în bucățele de unul dintre cei care au capturat-o - și în secret dă la întâmplare un apel pentru a cere ajutor.

SOS-ul ei disperat ajunge pe celularul lui Ryan (Chris Evans), un pierde-vară care în mod evident crede că este vorba de o poantă. Însă teama cu care îi vorbește Jessica, în șoaptă, îl convinge că nu e o glumă, și Ryan se trezește împins într-o periculoasă cursă contra-cronometru pentru a salva o femeie pe care nu a întâlnit-o niciodată. Tensiunea filmului crește atunci când răufăcătorii îl răpesc și pe fiul ei (Adam Taylor Gordon) și amenință să îl omoare dacă femeia nu le oferă anumite informații, despre care ea însă nu are habar.

Un film destul de predictibil, în parte o acțiune cu suspans, în parte reclamă la telefoane mobile, "Celularul" este în esență o poveste a bunului samaritean, despre un tip obișnuit care ajută o femeie total străină lui, fără a dori o recompensă. Totuși, în intenția lui de a face bine, Ryan face și câteva lucruri rele, de exemplu deturnează mașina unui avocat, având nevoie de ea pentru a o salva pe Jessica, și amenință cu pistolul într-un magazin de telefoane mobile, pentru că are nevoie de un încărcător înainte să se descarce bateriile celularului său. Totuși în acest din urmă caz cel puțin plătește marfa, odată ce atrage atenția personalului.

Datorită violenței repetate, unor situații sângeroase și de teroare, limbajului grosolan, umorului cu tentă sexuală, precum și vulgarităților, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.