Regia:Luis Mandoki
Roluri principale:Charlize Theron, Kevin Bacon
Gen:Thriller
Producător:Propaganda Films
Premiera în România:26.11.2004
Sit oficial:-

"24 de ore" (Columbia) este o mostră de unde pot ajunge thriller-ele cu răpiri când ajung la dimensiuni ridicole. Nu întâmplător filmul nu a fost oferit criticilor înainte de lansare (este vorba de lansarea oficială, în SUA, în 2002), căci altfel posibila audiență ar fi fost avertizată. Personajul central este Kevin Bacon, în rolul lui Joe, care și-a dezvoltat un scenariu mârșav: răpește copii de la părinții bolnavi, ajutat de soția sa, Cheryl (Courtney Love), și de vărul său servil (Pruitt Taylor Vince). Joe o terorizează pe mamă și abuzează de ea, amenințând că își va suna vărul pentru a ucide copilul. Planul său merge ca uns: deja a efectuat patru răpiri, a primit patru recompense, iar părinții nici măcar după nu au avut curajul să raporteze incidentele la FBI, lăsând calea deschisă spre alte victime.

Joe dă de necazuri atunci când o ia pe micuța Abby (Dakota Fanning), care este grav bolnavă de astm și ar putea muri oricând dacă nu este tratată cu atenție. Vărul a sechestrat-o pe fetiță într-o cabană, fără medicamente, în timp ce Joe se pregătește să meargă să își facă de cap cu mama acesteia, frumoasa asistentă medicală Karen (Charlize Theron), iar Cheryl ține pistolul la tâmpla tatălui lui Abby, medic (Stuart Townsend) de profesie, cerându-i o jumătate de milion de dolari. Condiția firavă a lui Abby îi face pe părinți să reacționeze în extrem. În loc să fie abuzată, mama pune mâna pe bisturiu și îi amenință lui Joe partea din trup care îi este cea mai dragă. Tatăl o dezarmează pe Cheryl și îi dă o injecție care o poate omorî în câteva minute dacă nu spune unde este ascunsă Abby. Și chiar și fata, de șase ani, acționează, și, păcălindu-și răpitorul, fuge în pădure cu celularul acestuia.

Răpitorii se luptă evident să recâștige controlul asupra situației. Dar povestea nu pare nicicum plauzibilă, iar actorii nu reușesc să convingă, Courtney Love fiind prima în topul eșecurilor. Pentru a mai aduce un element surpriză în film, aflăm pe parcurs că răpitorii aveau un motiv personal pentru a o răpi pe fetița medicului, dar elementul este introdus cu un ritm care în final face să dispară orice impact emoțional. În final ajungi indiferent la manipulările emoționale din film, iar apogeul filmului nu mai impresionează.

Datorită unor scene de violență, amenințărilor constante, unei scene cu implicații sexuale și limbajului prea dur, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.