Regia:Jonathan Demme
Roluri principale:Denzel Washington, Liev Schreiber
Gen:Dramă, Război
Durata:130
Producător:Paramount Pictures
Premiera în România:19.11.2004

Un veteran din războiul din golf, chinuit de coșmaruri legate de o misiune de luptă eșuată, caută răspunsuri, ajungând să descopere un adevăr înfricoșător, thriller-ul politic "The Manchurian Candidate" (Candidatul altora) (Paramount). Repunând în scenă filmul clasic din 1962 al lui John Frankenheimer, despre războiul rece, regizorul Jonathan Demme dă poveștii un aspect de secol XXI, împletind temeri legate de conspirații la nivelul guvernului și anxietăți de după 11 septembrie.

Aducând acțiunea din perioada războiului din Coreea în prezent, filmul îl are în rolul principal pe Denzel Washington ca maiorul Bennett Marco (rolul interpretat în original de Frank Sinatra), un soldat bântuit de coșmaruri legate de evenimentele petrecute în timpul unei misiuni din cadrul Operațiunii Furtuna în Deșert din 1991. Diagnosticat ca având sindromul războiului din golf, Marco își petrece marea parte a timpului prezentând virtuțile eroice ale fostului său tovarăș de arme, decoratul sergent Raymond Shaw (Liev Schreiber), care a salvat, în urmă cu 12 ani, o mare parte din plutonul lor, dintr-o ambuscadă în Kuweitul ocupat de irakieni.

Dar oare chiar așa s-a întâmplat? Suspiciunea încolțește în mintea lui Marco atunci când se întâlnește cu un alt fost tovarăș de pluton, caporalul Al Melvin (Jeffrey Wright), despre care inițial Marco crede că delirează. Totuși, desenele macabre din caietul lui Melvin - transcrieri vizuale ale viselor sale tulburătoare - par în mod straniu să se potrivească cu coșmarurile lui Marco.

Între timp, Shaw a devenit o stea în urcare pe scena politică. Datorită statutului său de erou și susținerii de la spate din partea autoritarei sale mame, senatoarea neoconservatoare Eleanor Shaw (Meryl Streep), el este numit candidat la funcția de vice-președinte. Jon Voight interpretează rolul senatorului Thomas Jordan, un om cu principii sănătoase, care a pierdut această candidatură în fața lui Raymond Shaw. O întâlnire cu acesta din urmă întărește în Marco convingerea că plutonului lor i s-a întâmplat ceva îngrozitor, și că într-un anume fel amintirile lor legate de evenimente au fost schimbate pentru a se încadra într-un scenariu fictiv pe care toți îl consideră acum realitate.

În căutarea stăruitoare a adevărului, Marco începe să arunce lumină asupra unei conspirații care implică cele mai înalte coridoare ale puterii și o corporație numită Manchurian Global, conspirație care dacă nu este oprită ar putea amenința chiar fundamentele democrației americane.

Păstrându-se structura filmului din 1962, există totuși multe schimbări în noul film, dintre care câteva inevitabile: Coreea a devenit Kuwait; teama de terorism a înlocuit teama de comunism; hipnoza a făcut loc controlului minților cu ajutorul microcipurilor. Finalul a fost de asemenea modificat substanțial. Denzel Washington oferă un caz credibil de obsesie, în rolul unui om al cărui psihic scindat își pierde echilibrul. Schrieber este de asemenea convingător, iar Meryl Streep, călcând pe urmele Angelei Lansbury din original, aduce o anume tandrețe personajului, care surprinde prin capacitatea de a iubi. Filmul ridică întrebări intrigante privind rolul voinței libere și justificarea uciderii, și menține încrederea în omenire care se află la baza primului film.

Datorită câtorva scene cu violențe și torturi, precum și limbajului brutal și vulgar, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.