Regia:Paul W.S. Anderson
Roluri principale:Raoul Bova, Sanaa Lathan
Gen:Acțiune, Aventuri, SF
Durata:101
Producător:Davis Entertainment
Premiera în România:12.11.2004

Fanilor filmelor de groază le-a plăcut întotdeauna o luptă bună între monștri. La galeria de astfel de filme, în care se întâlnesc creaturi din filme anterioare diferite, se adaugă "Alien vs. Predator" (20th Century Fox), în care apar două populare personaje SF. În film, o echipă de oameni de știință și mercenari (între care Sanaa Lathan și Raoul Bova) este angajată de un industriaș miliardar, Charles Bishop Weyland (Lance Henriksen, care a apărut și în continuarea din 1986 a lui "Alien"), pentru a explora o misterioasă piramidă străveche, care a fost descoperită îngropată sub calota de gheață a Antarcticii.

În construcția piramidei se împletesc elemente ale culturilor aztece, egiptene și cambogiene, iar nivelul tehnologic avansat arată că este opera unor ființe extraterestre, ce își exercită influența de mii de ani asupra acelor locuri. De fapt, membrii expediției se trezesc că sunt momeală vie într-o bătălie între două specii extraterestre: Alienii și Predatorii, care își dispută supremația în galaxie. Oricare dintre ei ar câștiga, omenirea va pierde.

Evoluția celor două filme care au inspirat Alien vs. Predator este următoarea: în 1979 a părut Alien, în regia lui Ridley Scott, considerat o operă originală în domeniul SF. Au urmat "Aliens: Misiune de pedeapsă" (1986), regizat de James Cameron; "Alien 3: Planeta condamnaților" (1992), în regia lui David Fincher; și "Alien: Renașterea" (1997), regizat de Jean-Pierre Jeunet, în toate patru filmele Sigourney Weaver având rolul principal. Prima parte din "Predator" apărea în 1987, cu o creatură extraterestră care se putea face invizibilă, în regia lui John McTiernan, cu Arnold Schwarzenegger în rolul principal; iar Predator 2, din 1990, l-a avut ca regizor pe Stephen Hopkins, iar în rolul principal pe Danny Glover.

Regizat de Paul W.S. Anderson, filmul "Alien vs. Predator" are câteva momente bune, dar în cea mai mare parte este lipsit de substanță sau stil, cavalcada de efecte speciale dezgustătoare umbrind suspansul real. Poate că ideea fantastică: "care dintre cele două specii este mai tare" va atrage audiența obișnuită cu jocurile video, pentru a avea succes.

Datorită acțiunii violente, limbajului vulgar, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.