Wimbledon

Regia:Richard Loncraine
Roluri principale:Kirsten Dunst, Paul Bettany
Durata:98
Producător:Working Title Films
Premiera în România:12.11.2004

O poveste de dragoste care se desfășoară pe fundalul cunoscutului campionat de tenis din Anglia, "Wimbledon" (Universal) oferă spectatorilor reflecții despre câștigarea unei competiții versus alegerea lucrurilor importante în viață. Filmul se bucură de interpretarea lui Paul Bettany, în rolul jucătorului britanic de tenis Peter Colt, trecut de 30 de ani, care se decide să părăsească liga, după ce mai joacă într-o ultimă competiție. El simte că i-a trecut vremea, nu îi pasă de clasament, fiind pe locul 119 în lume, și simte presiunea jucătorilor mai tineri aflați în ascensiune. De fapt, a acceptat deja un post liniștit de instructor de tenis la un club select condus de Ian Frazier (Robert Lindsay).

Peter o întâlnește pe încântătoarea și ambițioasa jucătoare americană Lizzie Bradbury (Kirsten Dunst), atunci când primește din greșeală cheia de la apartamentul ei, de la Hotelul Dorchester. Peter o surprinde la duș, și vede suficient pentru a se îndrăgosti brusc. Lizzie îi propune în mod îndrăzneț să se culce împreună; ei se îndrăgostesc de-a binelea, și pe neașteptate performanțele lui Peter pe terenul de tenis devin cu adevărat spectaculoase.

Tatăl lui Lizzie (Sam Neill), care este în același timp și antrenorul ei, se opune relației dintre cei doi, deoarece consideră că va dăuna performanțelor fiicei sale. Lizzie crede cam același lucru, în ciuda atracției ei evidente față de Peter. Jocul acestuia continuă să se îmbunătățească, și nici Lizzie nu stă mai mai rău. De fapt, toate parcă încep să îi meargă mai bine lui Peter, inclusiv se reaprinde și de mult răcita afecțiune dintre părinții lui, Edward și Augusta (Bernard Hill și Eleanor Bron).

Regizorul Richard Loncraine a reușit să re-creeze lumea tenisului profesionist, și să redea o atrăgătoare poveste de dragoste. Filmul are elemente romantice, dar susține și relațiile sexuale premaritale. Se vorbește mult despre iubirea necondiționată, și în final sunt susținute valorile adevărate. Dacă v-au plăcut "Patru nunți și o înmormântare", "Jurnalul lui Bridget Jones", "Notting Hill" sau "Pur și simplu dragoste", având aceiași producători ca și "Wimbledon", atunci sunt șanse mari să vă placă și acest film.

Datorită sugerării de relații sexuale, aluziilor sexuale, unei scene scurtă cu nuditate și unui incident violent, precum și limbajului necizelat, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.