Regia:Joseph Ruben
Roluri principale:Julianne Moore, Dominic West
Gen:Acțiune, Dramă, SF, Thriller
Durata:91
Producător:Revolution Studios
Premiera în România:05.11.2004

Regizat de Joseph Ruben, thriller-ul "The Forgotten" (Obsesie misterioasă) (Revolution Studios) asigură 90 minute destul de captivante de suspans, prezentând povestea unei mame căreia, după ce i-a murit fiul, i se spune că băiatul nu a existat vreodată. Julianne Moore este Telly Paretta, o mamă îndoliată care și-a pierdut fiul într-un accident de avion în urmă cu mai bine de un an. Acum, sub îndrumarea unui psihiatru, Dr. Jack Munce (Gary Sinise), ea încearcă să se vindece de obsesia pe care o are față de amintirea fiului ei, ce se manifestă prin faptul că privește la nesfârșit fotografii vechi și îi mângâie jucăriile.

Treptat, însă, tot ceea ce îi amintea de băiat începe să dispară. Din prețuitele fotografii de familie, de exemplu, lipsește acum în mod misterios imaginea lui, și Munce împreună cu soțul ei, Jim (Anthony Edwards), îi spun că băiatul nu a existat niciodată, nu a fost decât o iluzie a ei. Disperată, Telly îl caută pe fostul jucător de hockey Ash Correll (Dominic West), tatăl altei victimei a accidentului, pe care îl cunoaște puțin de pe vremea când, spune ea, copiii lor se jucau împreună. Ash, acum un alcoolic, nu își aduce aminte de Telly și chiar neagă faptul că ar fi avut o fiică. El cheamă poliția, după ce Telly rupe tapetul de pe peretele unei camere din apartamentul său, scoțând la iveală desene făcute de un copil.

Atunci când femeia este luată de poliție, însă, Ash își aduce aminte deodată de fiica sa, și o ajută pe Telly să fugă de poliție și de agenții federali care, din anumite motive, sunt implicați acum și ei în prinderea sa. Cei doi încep o investigație - cu agenții federali pe urmele lor - pentru a dezlega misterul faptului că toți par să fi pierdut amintirile legate de existența copiilor. Între timp, Munce, hotărât și el să o găsească pe Telly, îl convinge pe un detectiv de poliție (Alfre Woodard) - care crede că ar putea fi un oarecare adevăr în afirmațiile lui Telly că a avut un copil - să îl țină și pe el la curent.

Moore dă ce are mai bun reușind să redea iubirea înflăcărată a unei mame. Pentru un thriller, violența este păstrată la un minim admirabil. Nu există deloc scene cu caracter sexual. Chiar și atunci când Telly și Ash trebuie să se ascundă în diferite hoteluri, realizatorii filmului evită clișeul ca cei doi să se îndrăgostească unul de altul, și îi arată dormind în mod cast în paturi separate. Dacă există vreo atracție fizică, ea este atenuată de faptul că scopul lor principal este să descopere cine se joacă cu amintirile lor, și ce s-a întâmplat cu adevărat cu copiii.

Datorită limbajului grosolan și vulgar, și câtorva scene intens șocante, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.