Regia:Irwin Winkler
Roluri principale:Ashley Judd, Kevin Kline
Gen:Dramă, Muzical
Durata:125
Producător:United Artists
Premiera în România:22.10.2004

Kevin Kline și Ashley Judd joacă rolurile principale în "De-Lovely" ("De-Lovely - Povestea lui Cole Porter) (MGM), un film muzical despre viața compozitorului Cole Porter. Ultima ecranizare a vieții acestuia, "Night and day", din 1946, cu Cary Grant și Alexis Smith în rolurile compozitorului și al soției sale Linda, evita să prezinte neobișnuita căsătorie de conveniență a cuplului - Cole manifesta atracție față de bărbați. Astăzi, povestea lui Porter este mai deschis prezentată.

Filmul începe cu un Porter în vârstă, privind înapoi la trecutul său, cu ajutorul unui personaj ceresc numit "Gabe" (Jonathan Pryce), și astfel se derulează în fața ochilor noștri viața compozitorului. El o întâlnește pe bogata Linda în Paris, și îi mărturisește lipsa lui generală de interes în femei, dar Linda - care încearcă să își revină după un mariaj abuziv - este bucuroasă să îl accepte potrivit propriilor lui termeni. Ei încheagă o relație apropiată, iubitoare, și Linda se face că nu vede atunci când Porter calcă pe alături. Aventurile lui Porter nu sunt prezentate foarte explicit.

Povestea lor devine tragică: Linda pierde o sarcină, are o infecție gravă la plămâni, fiul prietenilor lor apropiați - Gerald și Sara Murphy - moare de tuberculoză, și picioarele lui Porter sunt strivite într-un accident de călărie. Din acest moment, film devine destul de sumbru, și ritmul încetinește. Atracția lui Porter față de bărbați este prezentată ca aducând cuplului multă durere și regret. În final, filmul laudă relația de iubire de-a lungul anilor care supraviețuiește greșelilor lui Porter.

Datorită relației maritale neconvenționale, a promiscuității sugerate și a conținutului sexual, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.