Regia:Dwight H. Little
Roluri principale:Morris Chestnut, Nicholas Hope
Gen:Acțiune, Aventuri, Horror, Thriller
Durata:93
Producător:Screen Gems Inc.
Premiera în România:15.10.2004

"Anaconda 2 - Goana după orhideea blestemată" (Screen Gems) este un thriller de acțiune atroce despre o expediție științifică trimisă în Borneo de o companie farmaceutică, să caute o floare rară, o orhidee roșie, ce înflorește o dată la șapte ani, și a cărei inflorescență durează doar două săptămâni. Se spune despre acea plantă că ar avea anumite proprietăți ce pot ajuta la prelungirea vieții. Dar expediția pentru viață devine una a morții, după întâlnirea cu șerpii uriași, mâncători de oameni.

Filmul regizat de Dwight Little este o continuare a unui film care folosea acum câțiva ani un șarpe anaconda construit mecanic. Acum însă, șerpii sunt realizați pe computer, pentru un plus de realism. În fapt însă șerpii se mișcă prea agil, prea rapid, pentru a fi credibili, iar în Borneo specia anaconda nici măcar nu trăiește. Producătorii s-au folosit de decorul insulei Fiji pentru acest film, o alegere minunată. Însă decorul pălește rapid, odată cu accelerarea acțiunii. Ceea ce inițial părea o expediție de rutină, se dezvoltă într-o cursă pentru supraviețuire, în care animalul hăituiește omul, dar și omul pe om. Practic caracterele nici nu ajung să se dezvolte prea mult, din cauza acțiunii pe care filmul pune accentul. Și nici nu știi ce este mai înfricoșător: șarpele sau dialogurile neinspirate.

Datorită numeroaselor scene violente, unor imagini înfricoșătoare, folosirii unor expresii vulgare și a unor aluzii sexuale, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.