Regia:Chris Columbus
Roluri principale:Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint
Gen:Aventuri
Durata:161
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:20.12.2002

Chris Columbus revine regizând continuarea, "Harry Potter și Camera Secretelor" (Warner Bros.). Bazat pe al doilea roman "Harry Potter" al lui J.K. Rowling, filmul îl găsește pe tânărul vrăjitor înapoi la școală, unde este suspectat de a-și fi împietrit câțiva colegi.

Există scene încântătoare de efecte speciale, cum este aceea în care Harry și prietenul său Ron (Rupert Grint) aterizează cu mașina lor zburătoare la Școala Hogwarts într-o salcie fermecată - care începe să îi lovească, pentru intruziunea lor nedorită. Mult mai puțin delectantă este scena în care Ron scuipă melci, atunci când o vrajă greșită se întoarce asupra lui. Totuși, acest umor este deasupra celui dezgustător care predomină atât de mult în filmele contemporane vulgare.

Între personajele negative se numără cei din familia Malfoy: fiul Draco (Tom Felton) și tatăl său, Lucius (Jason Isaacs). Adăugând puțin umor, Kenneth Branagh intră în distribuție în rolul lui Gilderoy Lockhart, noul profesor, puțin nebun și foarte lăudăros, de Apărare Împotriva Magiei Negre, ale cărui talente magice sunt adesea lăudate exagerat - de el însuși. Moartea recentă a lui Richard Harris adaugă o notă de tristețe filmului, deoarece el a jucat rolul venerabilului director al Școlii, Dumbledore, cu o voce șoptită ca și cum ar fi fost într-adevăr pe patul de moarte.

Harry scapă de îngrozitoarele sale rude, la care a stat întreaga vară: unchiul Vernon și mătușa Petunia (Richard Griffiths și Fiona Shaw) și ignoră avertismentele de a nu se întoarce la Hogwarts, din partea spiridușului Dobby, un personaj nou, generat pe computer. La școală se întâmplă ceva îngrozitor: elevii sunt împietriți pe rând - și Harry este suspectat de a fi în spatele acestui fapt. Școala Hogwarts este în pericol de a fi închisă. În timp ce prietena sa, Hermione (Emma Watson), lucrează la o licoare pentru a-i readuce pe elevi la normal, Harry și Ron caută să identifice adevăratul răufăcător care poate deschide înfricoșătoarea cameră a secretelor, eliberând astfel un monstru înfiorător.

Adolescenții s-ar putea amuza de scena cu mătrăgunele care țipă, sau să găsească incitantă urmărirea lui Harry și Ron de către păianjeni, dar pentru cei mai mici finalul în care Harry trebuie să doboare șarpele uriaș este poate prea înspăimântător. Trebuie subliniat faptul că, la fel ca și prima parte, filmul este doar fantezie - nu un curs de vrăjitorie - deci nu subminează convingerile catolice. Harry urmărește să contracareze răul și să își apere colegii, chiar riscându-și propria siguranță. Copiii prea mici pentru a înțelege diferența dintre fantezie și realitate nu sunt un public potrivit pentru acest film.

Datorită unor fantezii înfricoșătoare, scurte scene violente și unor expresii mai dure, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.