CULTURA VIEȚII 

Salvați viața
pr. Claudiu Dumea

achizitionare: 20.05.2003; sursa: Editura Arhiepiscopiei Romano-Catolice București

capitolul urmatorCuprinscapitolul anterior SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE PREȘEDINTELE ȚĂRII

Domnule Președinte,

Dumneavoastră ați marcat preluarea puterii printr-un act de clemență. Mergând mai departe decât înaintașii dumneavoastră, ați amnistiat hoții, falsificatorii de bani, escrocii, chiar criminalii, și ați arătat astfel o mare compătimire față de condamnații de drept comun.

Această dovadă de sensibilitate mă îndeamnă să recurg la generozitatea dumneavoastră în favoarea unei categorii de condamnați care nu au comis alt delict decât acela de a exista.

Poate veți gândi că ar fi trebuit să mă adresez ministrului dumneavoastră de Justiție. Cum aș fi putut s-o fac știind că el se dedică apărării marilor criminali și că cei care nu comit delicte nu-i rețin atenția?

La cererea dumneavoastră, Parlamentul va vota în curând abolirea pedepsei capitale și, făcând acest lucru, va traduce în faptă respectul dumneavoastră pentru viața umană, chiar când este vorba de viața celor din urmă răufăcători.

Cu toate acestea, Domnule Președinte, în țara noastră pe care dumneavoastră o vreți generoasă, fraternă, execuțiile capitale vor continua să fie săvârșite zilnic.

Mă explic.

La îndemnul predecesorului dumneavoastră, Parlamentul a autorizat avortul voluntar și l-a legalizat, modificând astfel codul penal care mai înainte îl considera drept crimă și îl pedepsea cu asprime.

În cursul dezbaterilor care au precedat votarea legii, dacă îmi amintesc bine, dumneavoastră v-ați declarat în favoarea reformei, deși găseați că textul legii limitează prea mult "drepturile mamei".

Se cuvine ca în aceste zile de clemență să fie cântărită valoarea argumentelor care legitimează uciderea copilului din sânul matern.

Argumentul cel mai des invocat îi refuză acestui copil, numit din nefericire pentru el foetus, calitatea de om; prin urmare, a-l ucide nu constituie o crimă și nu prezintă mai multă importanță decât aceea de a evacua un deșeu fiziologic.

În sfârșit, adepții avortului voluntar, fac să se acrediteze ideea că foetusul este proprietatea exclusivă a mamei și, ca atare, ea are drept de viață și de moarte asupra lui.

Or, aceste afirmații, pe care legea, spre a se justifica, le ține implicit ca adevărate sunt false și contrazise de embriologie, de genetică sau știința eredității și de biologia moleculară.

Știința a demonstrat că, din momentul împreunării celulelor de reproducere, ființa umană este formată; ea posedă în sine materializată într-un cod genetic invariabil, informația datorită căreia se va dezvolta, se va menține și va acționa până la ultima suflare.

Nimeni nu poate contesta faptul că individul adult există potențial în embrion, cu calitățile sale, cu lipsurile sale, cu personalitatea sa. În această privință genetica, confirmată de biologia moleculară, a adus numeroase dovezi. De la fecundare până la moarte, omul are aceeași individualitate, deoarece codul său genetic rămâne același, nu este supus variațiilor.

Mai mult încă, genetica și biochimia asociindu-și rezultatele, demonstrează că indivizii aparținând aceleiași specii, fie animale, fie vegetale, diferă unii de alții. Fiecare dintre ei are particularitățile sale genetice și chimice.

Astfel, fiecare om, în orice moment al existenței sale, se prezintă ca o ființă care (în afară de cazul gemenilor univitelini) nu este identic cu nimeni altul de pe lume. El este o combinație genetică între miliardele de miliarde de combinații posibile. Propriu fiecăruia dintre noi e faptul de a fi unic; ceea ce conferă individului importanța, demnitatea care i se refuza până acum.

A pretinde că omul nu este om decât după ieșirea sa din uter sau, cum pare să admită legea franceză, la capătul a trei luni de viață intrauterină e un neadevăr dublat de o sinistră ipocrizie. Nu există în ciclul nostru vital nici o perioadă preumană. Embrionul, în lumina descoperirilor recente, se prezintă ca un veritabil "condens uman".

Copilul, fie că se află în uter, fie că se află în afara uterului, este o ființă umană care, ca și tatăl său, ca și mama sa, are dreptul imprescriptibil la viață.

Nimeni nu se spală de crimă prevalându-se de o lege nedreaptă cum este aceea care protejează avortul. Această lege, contrară moralei, contrară drepturilor omului, și datelor științei, lasă celui care comite avortul întreaga răspundere. Legislatorul favorizează crima, dar nu stă în puterea lui să schimbe temeliile moralei din care se inspiră declarația universală a drepturilor omului. Asasinul rămâne asasin.

* * *

Sub pretextul că copilul este o parte din trupul lor și, prin urmare, proprietatea lor exclusivă, unele mame înțeleg să exercite asupra lui dreptul de viață sau de moarte. Această dublă pretenție nu se sprijină pe nici un adevăr biologic și e inacceptabilă (...)

Trecând de la o generație la alta, celulele de reproducere asigură perenitatea speciei. Embrionul constituie un individ complet distinct de organismul matern pe care trăiește ca parazit; până într-atât este un corp străin încât mama trebuie să neutralizeze mereu prin reacții corespunzătoare agresiunea pe care copilul intrauterin o exercită asupra ei.

Tatăl, pe bună dreptate, posedă aceleași drepturi ca și mama asupra copilului, întrucât îi transmite aceeași cantitate de informație: genele care provin de la cei doi părinți sunt în număr absolut egal.

În reproducerea umană sunt trei actori care dețin un rol: tatăl, mama și copilul intra-uterin. Or, la drept vorbind, legislatorul nu a ținut cont decât de mamă. Ignorarea realităților biologice l-a indus în eroare. A lăsa doar mamei decizia de a sacrifica copilul pe care îl hrănește în sânul ei este o aberație juridică ce nesocotește drepturile copilului, drepturi ale căror temeiuri biologice nu pot fi puse la îndoială, precum și drepturile tatălui și ale societății.

Întreaga legislație franceză cu privire la reproducere trebuie revizuită sau creată din nou.

Femeia care, prin decizie personală sau pentru a ieși dintr-o situație dificilă, recurge la avort își afirmă fără reținere dreptul de a dispune în mod liber de trupul ei. De fapt, aceasta nu e nici o scuză. Cum poate ea să se declare liberă, de vreme ce se predă necondiționat bărbatului care o lasă însărcinată? E atât de supusă falocratului încât urcă veselă pe masa de operație pentru a i se goli uterul, manipulație care comportă riscuri incontestabile.

Contrar a ceea ce se crede, legislatorul nu a eliberat câtuși de puțin femeia; el a făcut-o și mai dependentă de falocrat. Și această pretinsă eliberare a fost câștigată cu prețul morții unei ființe umane.

Dacă femeia gravidă ar beneficia de considerația care i se cuvine, dacă societatea ar proteja-o, ar ajuta-o cum ar merita să fie ajutată, recurgerea la avort ar deveni rară. Nu este prevăzută nici o reformă pentru a ameliora statutul social al mamei. În schimb, presa anunță că în curând Asigurarea socială va plăti costul avortului voluntar și că noi abatoare de copii vor fi deschise în toate spitalele. A sosit oare era genocidului legal? E cazul să ne întrebăm.

* * *

Domnule Președinte, din voința dumneavoastră, închisorile au fost golite. Bine ar fi ca prin bunăvoința dumneavoastră să se închidă abatoarele de copii. Lăsați-le viața acestor făpturi nevinovate, așa cum le-o lăsați celor mai răi criminali.

Sinistrele siluete ale ghilotinei și ale călăilor nu se vor mai vedea în zorii zilei în curtea caselor centrale. Să nu mai fie în spitalele noastre secții rezervate pentru săvârșirea josnicului masacru de ființe nevinovate. Opriți barbaria, pregătind astfel și asigurând viitorul Franței.

Justiția, logica refuză să admită o contradicție atât de flagrantă, atât de grosolană ca aceea care riscă să devină mâine legalitate franceză: să-i acorzi viața criminalului și să-l condamni la moarte pe cel nevinovat.

Și nu ne este teamă să strigăm în gura mare: în țara noastră pedeapsa nu va fi abolită decât în ziua în care avortul voluntar va fi cu severitate interzis.

Binevoiți a primi, Domnule Președinte al Republicii, considerația mea cea mai aleasă.

(Scrisoare deschisă a fostului președinte al academiei franceze de științe Pierre-P. Grasse către președintele Republicii, François Mitterand)
 

 

 

© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
situl include materiale cu diverse drepturi de autor: va rugam să le respectati
navigarea pe acest sit presupune acordul cu conditiile de folosire