CULTURA VIEȚII 

Salvați viața
pr. Claudiu Dumea

achizitionare: 20.05.2003; sursa: Editura Arhiepiscopiei Romano-Catolice București

capitolul urmatorCuprinscapitolul anterior AVORT ȘI DEMOCRAȚIE

Dreptul pe care copilul îl are la viață, deja din primul moment al conceperii, nu-i nevoie să-l primească de la cineva, fiindcă îl are. Un document recent al Bisericii Catolice referitor la dreptul la viață, intitulat "Donum vitae" (Darul vieții) precizează: "Drepturile inalienabile ale persoanei vor trebui recunoscute și respectate de societatea civilă și de autoritatea politică. Drepturile omului nu depind nici de indivizi, nici de părinți, și nici măcar nu reprezintă o concesie din partea societății și a statului; ele aparțin naturii umane și sunt inerente persoanei în puterea actului creator în care ea își are originea. Printre aceste drepturi fundamentale, trebuie numit dreptul la viață și la integritatea fizică al oricărei ființe umane de la concepere până la moarte" (3).

Rezultă din acest document că statele sau parlamentele nu au dreptul să aprobe sau să legalizeze avortul, adică moartea ființelor nevinovate. O crimă legalizată de stat sau de parlament nu încetează de a fi crimă, după cum violul sau tâlhăria legalizate nu ar înceta să fie viol sau tâlhărie. A atribui statului puteri și drepturi pe care numai Dumnezeu le are înseamnă divinizarea statului sau statolatria. Statul trebuie să recunoască, să promoveze, să apere drepturile fundamentale ale tuturor cetățenilor în mod egal. Un stat care se aliază cu o categorie de cetățeni mai puternici spre a suprima o altă categorie de cetățeni neajutorați și nevinovați, cum este cazul legalizării avortului, își pierde legitimitatea, se descalifică și încetează să mai fie un stat de drept. Notează documentul Bisericii amintit mai sus: "În momentul în care o lege pozitivă privează o categorie de ființe umane de protecția pe care legislația civilă trebuie să le-o acorde, statul neagă egalitatea tuturor cetățenilor în fața legii. Când statul nu-și pune puterea în slujba drepturilor fiecărui cetățean, îndeosebi ale celor mai slabi, însuși fundamentul unui stat de drept este amenințat. [...] Ca o consecință a respectului și a protecției care trebuie asigurate copilului încă din momentul conceperii lui, legea va trebui să prevadă sancțiuni penale pentru orice violare deliberată a drepturilor Lui" (3).

Avortul nu poate fi legitimat nici în numele suveranității poporului, sau al unei democrații, al unei libertăți, al unui pluralism greșit înțeles. O societate cu adevărat democratică nu este aceea în care fiecare alege ce vrea, ci aceea în care fiecare alege ce este bine. Faptul că majoritatea aprobă sau practică avortul în societate nu îndreptățește legalizarea lui, așa cum nu ar îndreptăți legalizarea violului, a jafului, a torturii, chiar dacă toată lumea ar aproba și ar practica aceste lucruri. Menirea legii nu este aceea de a aproba și de a consfinți fără discernământ mentalități și practici colective. Drepturile fundamentale ale individului nu pot fi suprimate de egoismul majorității.

Dreptul copilului la viață nu depinde nici de părinți, căci nici un om nu poate fi proprietatea altui om. Dreptul la avort este reclamat în timpurile noastre de mișcarea feministă în numele emancipării femeii, cu pretenția că femeia este stăpâna propriului trup. În noua societate, femeia își revendică dreptul de a dispune de viața copilului pe care îl avea în vechea societatea romană pater familias - tatăl copilului. Femeia, e adevărat, poate să dispună de propriul trup, dar trupul pe care îl poartă în sânul ei, aparține altei ființe umane, nu este al ei. Ovulul fecundat, monocelular, și, ulterior, embrionul uman, este o nouă ființă umană cu un cod genetic complet diferit de al mamei.

Dreptul la viață al copilului nu depinde nici de alți indivizi, cum ar fii medicii. Medicul este în slujba vieții, nu a morții. Ucigând copii nevinovați, medicul nu numai că își arogă dreptul de a decide asupra vieții și a morții, drept pe care îl are numai Dumnezeu, dar își trădează propriul angajament exprimat în jurământul lui Ippocrate prin aceste cuvinte: "Nu voi accepta cererea de a administra otravă cuiva, nici nu voi da sfaturi de acest fel. De asemeni nu-mi voi da aportul ca femeile să comită avort". Medicul nu își poate liniști conștiința cu pretextul aparent uman: decât să se facă avorturi clandestine, cu risc pentru viața femeilor, mai bine să se facă legal, în condiții de igienă și sub supraveghere medicală. Crimele naziste nu sunt mai puțin odioase pentru faptul că s-au făcut legal și sub supraveghere medicală. Violurile și jafurile se fac întotdeauna în condiții proaste, neigienice. Nimeni nu se gândește să organizeze centre unde violurile și jafurile să se facă în condiții umane, de igienă și sub control medical.
 

 

 

© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
situl include materiale cu diverse drepturi de autor: va rugam să le respectati
navigarea pe acest sit presupune acordul cu conditiile de folosire