CATEHISM 

Compendiul Catehismului Bisericii Catolice
achizitionare: 03.01.2009; sursa: Editura Presa Bună

Ați căutat articolele 81-84.

  1. Ce înseamnă numele "Isus"?

    Dat de către înger în momentul Bunei-Vestiri, numele "Isus" înseamnă "Dumnezeu mântuiește". El exprimă identitatea și misiunea sa, "căci el va mântui poporul său de păcate" (Mt 1,21). Petru afirmă că "nu este nici un alt nume sub cer dat oamenilor, în care trebuie să fim mântuiți" (Fap 4,12).

  1. De ce Isus este numit "Cristos"?

    "Cristos" în greacă, "Mesia" în ebraică, înseamnă "uns". Isus este Cristos pentru că este consacrat de Dumnezeu, uns cu Duhul Sfânt pentru misiunea răscumpărătoare. Este Mesia cel așteptat de Israel, trimis în lume de Tatăl. Isus a acceptat titlul de Mesia precizându-i totuși sensul: "coborât din cer" (In 3,13), răstignit și apoi înviat, el este slujitorul suferind "care își dă viața ca răscumpărare pentru cei mulți" (Mt 20,28). De la numele "Cristos" vine numele de "creștini".

  1. În ce sens Isus este "Fiul unul-născut al lui Dumnezeu"?

    El este astfel în sens unic și perfect. În momentul botezului și al schimbării la față, glasul Tatălui îl desemnează pe Isus ca "Fiul preaiubit". Prezentându-se pe sine ca Fiu care "îl cunoaște pe Tatăl" (Mt 11,27), Isus afirmă relația sa unică și veșnică cu Dumnezeu Tatăl său. El este "Fiul unul-născut al lui Dumnezeu" (1In 2,23), a doua persoană a Treimii. Este centrul predicării apostolice: apostolii au văzut "gloria lui, glorie ca a unului-născut din Tatăl" (In 1,14).

  1. Ce înseamnă titlul "Domn"?

    În Biblie, acest titlu îl desemnează în mod obișnuit pe Dumnezeu suveran. Isus și-l atribuie sieși și revelează suveranitatea sa divină prin puterea sa asupra naturii, asupra diavolilor, asupra păcatului și asupra morții, mai ales prin învierea sa. Primele mărturisiri de credință creștine proclamă că puterea, cinstea și gloria datorate lui Dumnezeu Tatăl sunt proprii și lui Isus: Dumnezeu "i-a dăruit un nume care este mai presus de orice alt nume" (Fil 2,11). El este Domnul lumii și al istoriei, singurul căruia omul trebuie să-i supună în întregime propria libertate personală.

 

Pasajul solicitat se află inclus în Partea întâi : Mărturisirea credinței, Secțiunea a doua : Mărturisirea de credință creștină. Click aici pentru a vedea articolul în context.

Puteți să mergeți și direct la indexul analitic.
 

 

 

© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
situl include materiale cu diverse drepturi de autor: va rugam să le respectati
navigarea pe acest sit presupune acordul cu conditiile de folosire