CATEHISM 

Compendiul Catehismului Bisericii Catolice
achizitionare: 03.01.2009; sursa: Editura Presa Bună

Ați căutat articolele 450-454.

  1. De ce Dumnezeu "a binecuvântat ziua de odihnă și a sfințit-o" (Ex 20,11)?

    Pentru că în ziua de odihnă se comemorează odihna lui Dumnezeu în ziua a șaptea a creației, precum și eliberarea Israelului din sclavia Egiptului și a alianței pe care Dumnezeu a încheiat-o cu poporul său.

  1. Cum se comportă Isus față de ziua de sâmbătă?

    Isus recunoaște sfințenia zilei de sâmbătă și, cu autoritatea sa divină, îi dă o interpretare autentică: "Sâmbăta a fost făcută pentru om și nu omul pentru sâmbătă" (Mc 2,27).

  1. Pentru ce motive, pentru creștini, sâmbăta a fost înlocuită de duminică?

    Pentru că duminica este ziua învierii lui Cristos. Ca "prima zi a săptămânii" (Mc 16,2), ea amintește de prima creație; ca "ziua a opta", care urmează după sâmbătă, semnifică noua creație, inaugurată cu învierea lui Cristos. Astfel, a devenit, pentru creștini, prima din toate zilele și din toate sărbătorile: ziua Domnului, în care el, cu Paștele său, duce la împlinire adevărul spiritual al sâmbetei ebraice și vestește odihna veșnică a omului în Dumnezeu.

  1. Cum se sfințește duminica?

    Creștinii sfințesc duminica și celelalte sărbători de poruncă participând la Euharistia Domnului și abținându-se și de la acele activități care îi împiedică să dea cult lui Dumnezeu și tulbură bucuria proprie a zilei Domnului sau odihna necesară a minții și a trupului. Sunt permise activitățile legate de necesitățile familiare sau de servicii de mare utilitate socială, cu condiția să nu creeze obișnuințe care prejudiciază sfințirea duminicii, viața de familie și sănătatea.

  1. Pentru ce este important ca duminica să fie recunoscută legal ca zi de sărbătoare?

    Pentru ca tuturor să le fie dată posibilitatea reală de a se bucura de odihnă suficientă și de timp liber care să le permită să se îngrijească de viața religioasă, familială, culturală și socială; de a dispune de un timp propice pentru meditație, reflecție, tăcere și studiu; de a se dedica faptelor de binefacere, îndeosebi în favoarea bolnavilor și a bătrânilor.

 

Pasajul solicitat se află inclus în Partea a treia : Viața în Cristos, Secțiunea a doua : Mărturisirea de credință creștină. Click aici pentru a vedea articolul în context.

Puteți să mergeți și direct la indexul analitic.
 

 

 

© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
situl include materiale cu diverse drepturi de autor: va rugam să le respectati
navigarea pe acest sit presupune acordul cu conditiile de folosire