Regia:Gary Winick
Roluri principale:Kate Hudson, Anne Hathaway
Durata:89
Rating:A-III (AP)
Producător:Firm Films
Premiera în România:13.02.2009

"Războiul mireselor" este o comedie romantică despre două foarte bune prietene, care au visat amândouă încă din copilărie la o nuntă în luna iunie la Hotelul Plaza din New York, dar care, ajunse adulte, se ceartă chiar înainte de mult așteptatele lor nunți aici. Kate Hudson este Liv, o avocată de succes, obsedată să dețină controlul, și Anne Hathaway este Emma, profesoară la o școală, având-o ca și colegă de serviciu pe Deb (Kristen Johnston), care, deși improbabil, devine domnișoara de onoare a Emmei. Liv și Emma și-au făcut planurile lor romantice în copilărie după ce au participat la o nuntă la acest faimos hotel. Acum, după ce prietenii cu care locuiesc fiecare împreună, Daniel (Steve Howey) și Fletcher (Chris Pratt), le-au cerut de soții, visul lor este pe cale să devină realitate. Daniel are o influență calmantă asupra lui Liv, și o iubește cu toate defectele ei, dar Fletcher este mai puțin înțelegător față de ieșirile Emmei.

Fratele lui Liv, Nate (Bryan Greenberg), este în mod clar îndrăgostit de prietena surorii lui, pe care o știe de o viață, dar Emma pare doar puțin conștientă de interesul lui. Când asistenta organizatoarei de nunți Marion (Candice Bergen) încurcă datele, cele două femei sunt - îngrozitor! - forțate să își țină nunta în aceeași încăpere. Nu trece mult și fiecare va încerca să saboteze nunta celeilalte. Tacticile lor includ faptul că Liv se joacă cu sprayul bronzant al Emmei, pielea acesteia din urmă ajungând de culoare portocaliu intens; Emma schimbă vopseaua de păr a lui Liv, astfel că părul ei ajunge albastru; Emma o ispitește pe Liv cu mâncăruri care îngrașă, ca să nu mai încapă în rochia ei de nuntă. Și așa mai departe. Dincolo de toate aceste farse, este ușor însă de văzut că de fapt la amândouă le lipsește mult prietenia dintre ele, lucru care se va vedea pe față în finalul filmului din marea zi.

Hudson (de asemenea producătoare) și Hathaway sunt în bună formă comică; dincolo de farse, există însă de asemenea și o parte emoționantă, orfana Liv dorindu-și ca și părinții ei să fi putut fi de față la nuntă. Cu importanta rezervă morală privind faptul că Emma și Liv trăiesc în concubinaj cu logodnicii lor, filmul regizorului Gary Winick nu ridică în rest probleme semnificative sexuale sau de limbaj. (Există o scenă în care Emma vine neinvitată la petrecerea de dinainte de nuntă a lui Liv, și dansează pe scenă cu doi striperi, dar dansul este destul de inofensiv). Filmul transmite un frumos dar nu prea profund mesaj despre prietenia de durată și priorități, incluzând în cele din urmă un dispreț față de toate capcanele materialiste ale nunților de lux. Toate acestea nu sunt însă neapărat noi sub soare.

Filmul conține coabitare premaritală și dans ușor lasciv. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.