Regia:Dennis Dugan
Roluri principale:Adam Sandler, Kevin James
Durata:110
Rating:O (AP-13)
Producător:Happy Madison Productions
Premiera în România:31.08.2007

Luând în derâdere mai mult comedia decât căsătoria, puerilul film "Vă declar soți și... soție?" nu reușește să fructifice prea mult premisa conform căreia doi prieteni foarte buni pretind că sunt homosexuali doar pentru a putea beneficia de avantajele parteneriatelor domestice. Probabil nici nu era de așteptat ceva mai subtil sau inteligent din partea companiei de producție a lui Adam Sandler, în ciuda unor producții recente precum "Spanglish" și "Reign Over Me".

Doi pompierii din Brooklyn, Chuck Levine (Adam Sandler) și Larry Valentine (Kevin James), sunt prieteni foarte buni. Chuck este un afemeiat iar Larry este un văduv care se luptă să își crească doi copii. Pentru a-l ajuta financiar, Chuck acceptă cererea lui Larry de a forma o uniune legală (un fel de "căsătorie"). Lucrurile se vor complica însă rapid, după ce un inspector de la primărie (Steve Buscemi) le investighează relația: cei doi trebuie să demonstreze că sunt cu adevărat un cuplu homosexual, deși aceasta nu reprezintă orientarea sexuală a nici unuia dintre ei. La recomandarea avocatei Alex McDonough (Jessica Biel), ei se "căsătoresc" în Canada și Chuck se mută în casa lui Larry.

Ceea ce ar fi trebuit să fie un aranjament în privat devine expus public: toată lumea, inclusiv colegii lor, află despre cuplul "homosexual". Lui Chuck îi este cel mai greu să simuleze această viață, mai ales că se simte foarte atras față de avocată. Există multe lucruri regretabile în acest film, inclusiv din punct de vedere religios (disputa despre "nuntă": să fie evreiască sau catolică). Filmul este în același timp homofobic și susținător al "căsătoriei" homosexuale. Suntem invitați să simpatizăm un "cuplu" care încalcă legea civilă și legea trupurilor lor, declarându-și o orientare sexuală falsă.

Filmul conține scene sexuale, discuții despre sex, limbaj vulgar, blasfemie, gesturi obscene, umor degradant, sloganuri rasiale, sexiste și homofobe, multă violență. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.