Regia:Kevin Bray
Roluri principale:Dwayne "The Rock" Johnson, Neal McDonough
Gen:Acțiune, Aventuri, Dramă
Durata:87
Producător:Mandeville Films
Premiera în România:11.02.2005

Un soldat care tocmai a renunțat la carieră pornește o cruciadă împotriva crimei și corupției care stăpânesc orașul său natal, în violentul film "Praf și pulbere". Regizat de Kevin Bray, filmul este un remake după un clasic din 1973, "Walking Tall", folosindu-se nu cu mare rigurozitate de povestea legendarului om al legii Buford Pusser.

Mutând locația din Tennessee în Pacific Northwest, Dwayne "The Rock" Johnson vorbește molcom și poartă după el o bâtă în rolul lui Chris Vaughn, un fost membru decorat al Forțelor Speciale, care se întoarce acasă. Moara fiind închisă, singurul loc unde se mai găsește de lucru este cazinoul și clubul de striptease condus de rivalul său din școală, Jay Hamilton (Neal McDonough). Și cam și cum situația nu ar fi suficient de rea, fosta iubită a lui Vaughn (Ashley Scott) lucrează aici ca dansatoare.

În timpul unei petreceri de bun venit acasă - din partea lui Hamilton - Vaughn vede că la cazino se folosesc metode neortodoxe de câștig, chiar de către angajați. Lucrurile evoluează urât, ajungându-se la bătaie. Deși este o mașină de luptă, Vaughn o încasează bine, fiind aruncat apoi, aproape mort, în drum. Scapă însă cu viață pentru a fi dat în judecată pentru distrugerea proprietății. Vaughn își susține cauza și promite juriului că dacă este eliberat, va prelua funcția de șerif în oraș și va readuce legea - ceea ce se va și întâmpla.

De aici filmul trece pe pilot automat, fiind condus de furie. Vaughn pornește războiul împotriva afacerilor lui Hamilton. Deși Johnson reușește să fie cumva carismatic de-a lungul filmului, dând acțiunii o nuanță de sensibilitate, chiar de omenie, mesajul se pierde sub ploaia de gloanțe și sub oasele rupte în bătăi. Vaughn, ca un adevărat erou al Vestului sălbatic, luptă pentru propria cauză, doar că se folosește de un arsenal de violență care pare a spune că doar cu forța se poate lupta împotriva nedreptăților. Chiar și tatăl lui Vaughn (John Beasley), o prezență gen Gandhi, vede utilitatea metodelor "pașnice" ale acestuia și pune mâna pe sabie. Filmul s-ar dori să fie despre cum Vaughn recâștigă controlul asupra orașului fărădelegii. În realitatea filmul este despre recâștigarea controlului asupra mâniei dezlănțuite în Vaughn.

Datorită violenței repetate, scenelor de sex și striptease, limbajului și umorului crud, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.