CULTURA VIEȚII 

Omul între "a fi" și "a nu fi"
Probleme fundamentale de bioetică
pr. Claudiu Dumea

achizitionare: 29.10.2003; sursa: Editura Arhiepiscopiei Romano-Catolice București

capitolul urmatorCuprinscapitolul anterior

REVOLUȚIA SEXUALĂ

Consider că e necesară tratarea acestei probleme pentru a înțelege un număr însemnat de alte probleme pe care le pune astăzi bioetica, de pildă: avortul, contracepția, fecundarea in vitro, ingineria genetică, SIDA, homosexualitatea, transsexualismul.

 

Perioada de pregătire

În ceea ce privește comportamentul sexual, istoria înregistrează cicluri pe durata cărora moralitatea publică oscilează între puritanism și depravare totală. În general, lumea urmează moda dominantă. Dar sunt și excepții: există persoane și familii depravate în vremuri de puritanism și, vice-versa, persoane și familii cu moralitate ireproșabilă în timpuri de depravare. De regulă, depravarea prosperă în condiții de extremă bogăție sau de extremă sărăcie.

Ultimul ciclu din istorie care a ajuns la apogeu în timpurile noastre se deosebește radical de toate celelalte. Dacă în trecut depravarea morală se numea depravare chiar și pentru depravații din Sodoma și Gomora, urmare a slăbiciunii omenești în fața unei patimi greu de stăpânit, unde rana păcatului originar apare cel mai evident, și dacă în trecut chiar cei decăzuți își recunoșteau și regretau starea lor deplorabilă, în ultimul ciclu istoric al comportamentului sexual lucrurile stau cu totul altfel: depravarea se cere justificată, legitimată, legiferată, instituționalizată, acceptată sau chiar impusă societății ca fiind comportamentul normal de viață. E vorba de o adevărată revoluție, în care se folosesc toate mijloacele revoluționare, inclusiv forța. De unde și titlul acestei conferințe: Revoluția sexuală.

Rădăcinile degradării morale moderne trebuie căutate în Europa secolului al XVII-lea care a fost marcată în această perioadă de un exagerat rigorism în materie. Puritanismul protestant, în special cel calvinist, și rigorismul ereticilor ianzeniști francezi, au provocat în acest secol în Anglia și Franța, reacția contrară. În anul 1660, după moartea dictatorului puritan Oliver Cromwell, domnia lui Carol al II-lea în Anglia a fost caracterizată de pierderea moralității. În Franța, Ludovic al XIV-lea, imoralul "rege Soare", s-a căsătorit în cele din urmă cu amanta sa, Madame de Maintenon, și s-a convertit. Dar urmașul lui a fost și mai imoral și corupția domnea la curtea din Versailles.

Secolul al XVIII-lea începea sub semnul degradării morale. Filosofia iluministă a deschis și mai larg porțile desfrâului. Filosofi iluminiști ca David Hume, Voltaire și Jean-Jacques Rousseau propuneau libertatea sexuală ca mijloc de eliberare a bărbaților și femeilor de civilizația creștină. Pentru acești gânditori, omul nu este altceva decât o "mașină vie" rațională, fără nici o răspundere în fața vreunui Dumnezeu Creator. Ideile iluministe care atacau morala tradițională creștină au trecut, odată cu Marea Revoluție Franceză, dincolo de granițele Franței. Această nouă mentalitate s-a reflectat și în legislația civilă: introducerea în timpul Revoluției și apoi de către Napoleon a căsătoriei civile și a divorțului, ceea ce a încurajat enorm infidelitatea conjugală, adulterul.

În secolul trecut, patru gânditori englezi au deschis drumul permisivismului sexual. Aceștia sunt:

Jeremy Bentham (1748-1832), probabil ateu, care a elaborat filosofia utilitarismului hedonist. Conform filosofiei lui, fericirea omului constă în căutarea plăcerii, în special în domeniul sexual.

Al doilea, contemporan cu Bentham, a fost pastorul Thomas Malthus (1766-1834). El a fost complice involuntar la această lucrare de degradare morală. El a fost cu teoria supra-populării pământului și a propus ca remedii înfrânarea înainte de căsătorie și căsătoria la o vârstă mai înaintată pentru reducerea natalității. Dar discipolii săi, neo-matlhusianii, au mers mai departe propunând mijloace artificiale pentru controlul nașterilor.

John Stuart Mill (1806-1873), filosof sceptic și empirist, pasionat neo-malthusian, este unul din făuritorii liberalismului. Concepția sa radicală cu privire la libertate permite orice faptă, cu condiția să nu lezeze interesele altora. Justifică avortul și înlătură orice restricție în domeniul sexualității.

Al patrulea gânditor a fost părintele evoluționismului, Charles Darwin (1809-1882). El pune problema în felul următor: dacă oamenii abia coborâți din maimuțe își continuă evoluția pe plan social, nu e cazul să abandoneze conveniențele și tabu-urile din primele faze ale evoluției sociale? Sexul fiind un instinct animalic, are vreun rost să fie legat de niște principii religioase sau morale? Cunoscuta sa teorie a selecției naturale a fost binevenită pentru toți adepții rasismului preocupați de obținerea unei rase umane superioare. Foarte îndrăgită a fost ideologia lui și de mișcarea marxistă și de alte mișcări radicale din secolul al XIX-lea, cum a fost anarhismul, care au prevăzut în programele lor "amorul liber" și "căsătoria fără frontiere". De vreme ce omul nu este altceva decât produsul forțelor evolutive și nu are de dat cont în fața vreunui Dumnezeu Creator și Judecător, nu este el creatorul propriului său destin?

Mulți în secolul trecut trăiau viață de libertini dar în secret, excepție făcând o seamă de scriitori, poeți, muzicieni, artiști romantici care duceau o viață imorală deschisă, sfidând bunul simț și toate conveniențele umane.

La distrugerea moralității în secolul trecut au contribuit numeroase mișcări de orientare neo-păgână și ocultistă, de pildă teosofia, în care își are, cel puțin parțial, rădăcinile actuala mișcare "New Age". Ocultiștii au dat libertății sexuale și perversiunilor sexuale o semnificație mistică, alunecând în mod inevitabil în Satanism.

 

Perioada de tranziție

Către sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea revoluția sexuală face un pas înainte, în sensul că iese din clandestinitate. O elită intelectuală atee sfidează deschis morala convențională. În literatură și teatru se remarcă în această elită, care va influența clasele medii, H.G Wells, G.B. Shaw și homosexualul Oscar Wilde care promovează o subcultură homosexuală. Acum apare sexologia ca știință. Ernst Bloch studiază comportamentul sexual uman nu în termeni de morală, ci ca pe un comportament pur animalic.

Dar pe lângă separarea comportamentelor sexuale de morală un lucru și mai grav care se petrece în această perioadă este disocierea lor de procreație.

Apare acum Sigmund Freud (1856-1939) cu psihanaliza lui potrivit căreia sexualitatea, "libido", este instinctul dominant. Prin acest pansexualism se explică tot comportamentul omului. El încearcă să dea o bază științifică separării sexualității de procreație și orientării ei spre plăcere.

Havelock Ellis în lucrarea sa în șapte volume "Studies in the Psychology of sex" aprofundează ideea lui Freud. Sexologia se contopește cu psihologia producând un erotism mistic. Teoria lui se bazează pe viziunea pseudo-științifică potrivit căreia omul este un animal rațional ale cărui energii și instincte trebuie satisfăcute prin practicarea "amorului liber". Iar dacă sexualitatea este văzută în esența sa ca "psihologie", trupul este separat de psihic sau de suflet. S-a creat un dualism neo-maniheist exprimat prin sloganul: "Sexul are loc în cap și se eliberează în trup". Acest dualism neo-maniheist stă la originea multor probleme moderne, în special el justifică separarea procreației de căutarea plăcerii.

Până acum își spuseseră cuvântul numai bărbații. Acum intră în câmpul de luptă și femeile. Apare mișcarea feministă care nu luptă numai pentru dreptul la vot și alte drepturi ale femeii, dar încearcă totodată să acrediteze ideea că femeia ideală este femeia care practică "amorul liber".

De fapt, rolul cel mai important și poate cel mai distrugător i-a revenit pe tot parcursul revoluției sexuale unei feministe care a trăit aproape 90 de ani. E vorba de Margaret Sanger (1897-1966), o progresistă bogată din New York, eleva și, o vreme, amanta lui Havelock Ellis. Ea a impus cu forța femeilor contracepția, pentru care lucru a făcut și pușcărie. În mintea și în viața acestei femei găsim tot arsenalul revoluției sexuale din epoca noastră: feminism, ideologii de stânga, divorț, amor liber, avort, contracepție, sexologie și educație sexuală în sensul prost al cuvântului, pansexualism freudian, rasism neo-malthusian întemeiat pe mitul suprapopulării planetei și a necesității de a crea o rasă umană de calitate superioară, ba găsim la ea chiar ocultismul și consumul de droguri.

 

Primul război mondial și după război

Primul război mondial a separat milioane de bărbați de soțiile lor și i-a obligat să trăiască situații pe care nu le-ar fi experimentat dacă ar fi rămas acasă. Ororile războiului i-au făcut să-și pună întrebări asupra valorilor tradiționale. Dacă unii și-au aprofundat credința lor religioasă, alții au căzut în disperare, în scepticism, în confuzie, în căutarea oarbă a plăcerii. E ceea ce au adus cu ei acasă soldații de pe front.

În perioada de după război s-a înregistrat în continuare o pierdere a moralității. În Europa se răspândea stilul de viață "cabaret" practicat la Paris și Berlin. În Statele Unite tonul îl dădea lumea Hollywood-ului cu sexualitatea fascinantă și romantică a filmelor sale.

O minoritate imorală înfloritoare a influențat moravurile maselor. Alfabetizarea, presa, radio-ul au contribuit mult la răspândirea imoralității. Revoluția sexuală a făcut pași gigantici în această perioadă în două direcții: a divorțului, considerându-se tot mai mult căsătoria un simplu act legal, o simplă bucată de hârtie, și a controlului nașterilor. În anii '20, '30 a fost deosebit de activă feminista Margaret Sanger nu numai în ceea ce privește controlul nașterilor dar și eugenia, rasismul, crearea unei rase superioare prin suprimarea indivizilor și raselor de calitate inferioară. Teoria i-a servit lui Hitler și colaboratorilor săi. E lucru cert că nazismul nu s-a născut în Germania, ci în Statele Unite de unde a fost importat.

În ceea ce privește controlul nașterilor, primul bastion creștin s-a prăbușit în anul 1930 când conducerea Bisericii Anglicane a aprobat folosirea, ce-i drept limitată, a contraceptivelor.

Replica a venit imediat din partea Bisericii Catolice, mai exact din partea Papei Pius al XI-lea cu enciclica sa Casti Connubii în care se reafirmă învățătura catolică împotriva contracepției care urmărește să separe procrearea de actul sexual.

Același Papă, cu un an mai înainte, în enciclica Divini illius Magistri condamnase sistemul de educație sexuală pe care începea să-l impună statul care, pentru a promova, chipurile, sănătatea, propunea contraceptivele și libertatea sexuală printre tineri. În anii de criză economică de după 1930, legile statului au început să fie mai restrictive. Hollywood-ul era cenzurat. Dar acum era prea târziu. Imoralitatea câștigase teren în mentalitatea maselor. Un exemplu: în 1936 regele Eduard al VIII-lea al Angliei a abdicat de la tron întrucât nu-i era permis să se căsătorească cu o femeie divorțată. Dar opinia publică l-a sprijinit și l-a simpatizat ca în zilele noastre pe Diana, "femeia modernă" care a avut curajul să sfideze morala creștină.

Cele două sisteme totalitare, de dreapta și de stânga, care s-au impus înainte de război, au propus două modele de moralitate foarte interesante.

Fascismul italian predica zgomotos moralitatea publică. Dar cât de moral era "tatăl de familie" Mussolini și ce soț fidel era, știm cu toții. În Germania, Hitler încerca să-i scoată pe homosexuali din partid, propaganda Reich-ului exalta familia germană, femeia germană, soție și mamă, dar ofițerii SS aveau amante și dintre ei erau aleși cei destinați să îmbunătățească rasa ariană. Pentru ariani avortul era interzis, dar era încurajat la celelalte rase.

La cealaltă extremă, în comunismul rusesc, după Revoluția din 1917, Lenin a lăsat cale deschisă tuturor ideilor liberale din Occident: divorț, avort, chiar feminism. Căsătoria nu e altceva decât un contract care poate fi oricând anulat. Stalin a pus stavilă: căsătoria s-a consolidat, numărul avorturilor a scăzut. După moartea lui Stalin s-a revenit la situația dinainte. După cum se vede, morala comunistă ca și cea fascistă e dictată de tiranul de la putere.

 

Perioada critică

Al doilea război mondial și anii care au urmat au însemnat ultima etapă înaintea izbucnirii revoluției sexuale. Prezervativele folosite pe scară largă în timpul războiului, ca măsură de profilaxie împotriva bolilor venerice, soldații au continuat să le folosească și acasă, în plus au continuat să frecventeze bordelurile. Profitând de înfrângerea rasismului german, neo-malthusianii au declanșat o campanie decisivă pentru a impune rasismul lor la nivel planetar în era Națiunilor Unite. În anul 1952 Margaret Sanger își încoronează propria viață dezordonată întemeind International Planned Parenthood Federation (IPPF). E cea mai mare realizare a vieții ei. IPPF este până astăzi cel mai mare promotor al avortului și al controlului nașterilor la scară mondială. Pansexualismul cucerea tot mai mult mințile intelectualilor atei. De Freud am amintit. Existențialistul francez Jean-Paul Sartre afirma că, dat fiind că nu există Dumnezeu, totul e permis, iar moral e ce vrea fiecare. Amanta sa, Simone de Beauvoir, instaurează feminismul radical. În cartea sa "Al doilea sex" (1949) afirma că raportul bărbat-femeie e impus de despotismul bărbaților și milita pentru eliberarea femeii de sarcină, de maternitate. Ura maternitatea după cum Sartre ura paternitatea: dacă nu există un Tată în cer, nu are sens să existe vreun tată pe pământ.

Guvernele democratice de stânga, în special cele din țările nordice, din Scandinavia, au introdus o educație sexuală sistematică, urmărind o mai mare libertate sexuală în rândurile tinerilor, în special de sex feminin.

Literatura aproape că nu mai producea nimic altceva decât cărți erotice. Deși exista o anumită cenzură, pornografia practic nu cunoștea nici o îngrădire. În 1952 e fondat renumitul ziar porno Playboy. Tot în anii '50 actrițe ca Monroe și Mansfield la Hollywood prezentau pe ecrane scene care nu se mai văzuseră până atunci.

 

Sosește revoluția

În anii '60 s-a declanșat revoluția sexuală încurajată și susținută de mass-media și de industria distracțiilor. Ea se baza pe trei principii cheie: 1. Eliminarea lui Dumnezeu, cel puțin al unui Dumnezeu pe care l-ar fi interesat moralitatea sexuală. 2. O schimbare radicală în definirea persoanei umane. 3. Separarea sexualității de fertilitate. Atât liberalii cât și comuniștii văd în bărbați și femei doar niște simple animale, fără Dumnezeu, fără suflet, fără o morală obiectivă, fără o natură umană stabilită de un Creator.

Descoperirea tehnologică ce a făcut posibilă revoluția și a făcut-o accesibilă maselor a fost pilula contraceptivă. Aceasta a fost salutată ca fiind victoria ce aduce eliberarea femeii și s-a răspândit rapid în mase. S-a reușit astfel separarea definitivă a sexualității de procreație, iar sexualitatea sterilă a devenit normă. Mai târziu, această separare avea să fie completată de noile tehnici ale procreării artificiale.

Dar revoluției sexuale îi lipsea încă un element esențial: avortul. Avortul era singurul remediu atunci când contracepția dădea greș. Uciderea copilului nenăscut era soluția împotriva unicului păcat care mai exista: acest păcat era sarcina nedorită.

În 1967 Parlamentul englez legalizează cel dintâi avortul, iar în 1973 îl votează și Statele Unite.

În 1968, după multă reflexie și o largă consultare, Papa Paul al VI-lea promulgă enciclica Humanae Vitae. Sfântul Părinte și-a dat seama că metodele contraceptive înseamnă un atentat nu numai împotriva vieții, dar și împotriva iubirii conjugale. El a fost un adevărat profet când scria: "contracepția va duce la degradarea și instrumentalizarea femeii transformată în simplu obiect" (cf. HV 17). Atunci lumea zâmbea, dar astăzi până și feministele fac aceleași afirmații, fără a-l cita, bineînțeles, pe Paul al VI-lea.

Prăbușirea totală a moralității sexuale s-a înfăptuit prin abolirea oricărei cenzuri. Ca și în cazul avortului, legislația britanică a avut o influență hotărâtoare. Cel care a condus lupta împotriva legilor restrictive a fost Kenneth Tynan (1927-1980). De acum teatrul, filmele, televiziunea, publicitatea, muzica, pot să prezinte lucruri interzise mai înainte precum homosexualitatea, nudismul, limbajul obscen. Revista Playboy care a adus multe milioane fondatorului ei, Hugh Hefner, a trebuit să înfrunte concurența unui număr tot mai mare de ziare și reviste porno.

Prosperitatea materială și autonomia economică a femeii au favorizat și mai mult imoralitatea în țările bogate în anii '60-'70.

 

Era Acvariului

În această perioadă apar pe lângă Freud, Sartre, Simone de Beauvoir noi doctrinari ai sexului fără frontiere precum Herbert Marcuse și Wilhelm Reich care predică eliberarea totală, de toate restricțiile și de toate inhibițiile, a comportamentelor sexuale. Ei prezintă ca ideală sexualitatea polimorfă. Nu trebuie să existe nici o deosebire între comportamentul eterosexual și cel homosexual. Căsătoria, familia trebuie să dispară, întrucât ele sunt structuri ale sclaviei.

Aceasta este așa-numita Eră a Acvariului cu obsedanta muzică rock având un evident caracter sexual, cu droguri, cu hippies având ca lozincă: "faceți amor, nu faceți război". Comuniștii, mai ales sovieticii, au favorizat imoralitatea și drogarea tineretului pentru a destabiliza societatea occidentală.

În acest climat de toleranță și promiscuitate se remarcă două curente ideologice: feminismul și homosexualismul.

Mergând pe pista deschisă de Margaret Sanger, feministele militează în continuare pentru recunoașterea legală a raporturilor libere între sexe, a familiei lesbite, a maternității lesbite prin adoptarea de copii, a dreptului absolut de a dispune de propriul corp, a prostituției, a contraceptivelor, a avortului. Ele cooperează activ cu organizațiile internaționale care își impun controlul demografic în lume.

Mult mai activi decât feministele se dovedesc a fi în această fază a revoluției sexuale homosexualii. Ei au elaborat o sub-cultură, o ideologie numită homosexualism pe care vor s-o impună, deschis, întregii societăți. Această ideologie cuprinde un program social și politic care promovează și apără un "tip de viață alternativ". Potrivit acestei ideologii, homosexualii nu numai că cer să fie tolerat și legalizat comportamentul lor, dar cer să fie recunoscută superioritatea tipului lor de viață în comparație cu tipul eterosexual impus, susțin ei, de societate. Cei mai agresivi dintre ei duc o luptă înverșunată împotriva familiei, a căsătoriei, a religiei, intenționând să distrugă întreaga ordine socială. Propagă pederastia și pedofilia susținând că raporturile sexuale cu adulții sunt de mare folos pentru copii. Mulți dintre ei s-au constituit în comunități foarte bogate și puternice. SIDA a fost provocată în primul rând de tipul lor alternativ de viață. Ei au convingerea că acest tip de viață se va impune în cele din urmă în societate ca fiind cel normal, în timp ce eterosexualii vor rămâne o minoritate de anormali.

 

Conferințele Națiunilor Unite

Recentele conferințe ale Națiunilor Unite au lăsat să se vadă în mâinile cui se află ONU și organismele sale, cine și în ce scop le manipulează. În special ultimele conferințe ale ONU ținute la Cairo și Beijing au fost folosite pentru globalizarea revoluției sexuale, astfel încât aceasta să pătrundă și în societățile cele mai tradiționale. Ele au contribuit la instituționalizarea revoluției sexuale. Textele documentelor și discuțiile acestor Conferințe au fost puternic influențate de ideile Margaretei Sanger: neo-malthusianismul și feminismul. IPPF cooperează strâns cu Population Fund al Națiunilor Unite (UNFPA) care este în mâinile feministelor și ale birocraților fără Dumnezeu din țările bogate. La cele două Conferințe ale ONU amintite, revoluția sexuală a fost inclusă în programe de acțiune pe care în multe țări legislatorii, autoritățile civile, încearcă să le impună popoarelor. Aceste programe includ: controlul nașterilor prin avort și contracepție și o mai intensă educație sexuală a tineretului, prin educație înțelegându-se învățarea metodelor contraceptive, din această educație lipsind orice principiu sau valoare morală. Cuvinte ca familie sau căsătorie lipsesc complet din documentele acestor conferințe ale ONU sau sunt definite cu totul diferit de ceea ce înseamnă ele. În documentul final s-a încercat să se includă și un program homosexual. Înainte de Conferința de la Cairo, Sfântul Părinte a trimis tuturor șefilor de stat o scrisoare în care avertizează asupra pericolului ce amenință omenirea prin instituționalizarea și globalizarea revoluției sexuale.

A rămas în prezent o singură barieră în fața corupției totale: interzicerea pedofiliei. Cu toate acestea, abuzurile sexuale asupra copiilor sunt practicate pe scară largă și sunt bine protejate. Scandalurile care au izbucnit recent în Belgia au scos la iveală faptul că cercurile pedofile belgiene erau conectate la rețele internaționale.

De menționat că în scandalurile amintite pedofilii sunt găsiți vinovați nu pentru că au practicat pedofilia, ci pentru că nu au avut consimțământul copiilor, ceea ce duce la concluzia că pedofilia e permisă dacă există consimțământul reciproc.

 

După revoluție

La ora actuală se pot evalua urmările tragice ale revoluției sexuale. Sunt aceleași pe care le vedem la sfârșitul oricărei revoluții: ruine și cadavre. Prăbușirea căsătoriei și a vieții de familie; o legislație care favorizează și îngăduie divorțul; familii dezbinate; femei și bărbați abandonați; copii cu viața distrusă aruncați de timpuriu în brațele viciului și ale delicvenței; zeci de milioane de copii uciși anual prin avort; femei și fete purtând în psihicul lor rana profundă a faptei comise; conviețuirea în locul căsătoriei; raporturile sexuale prematrimoniale; răspândirea mentalității că homosexualitatea nu este altceva decât un alt stil de viață; presiuni pentru legalizarea căsătoriei homosexualilor și adopția copiilor de către homosexuali; rapida răspândire a SIDEI și a altor boli venerice pe care publicitatea le ține sub tăcere; mistificarea tragediei SIDA transformată într-un cult de cel mai prost gust, victimele fiind descrise ca niște războinici curajoși într-o bătălie pierdută; sterilizarea, contracepția pentru evitarea copilului cu orice preț; promovarea perversiunilor sexuale; educația sexuală, nu în vederea unei vieți caste, ci în vederea corupției deja de pe băncile școlii; încurajarea prostituției; creșterea numărului transsexualilor; pornografia răspândită fără nici o restricție prin toate mijloacele de comunicare în masă; dezorientarea totală a tineretului; pierderea simțului moral și a valorilor morale; violența care se naște inevitabil dintr-o viață sexuală dezordonată; iubirea umană redusă la simplu instinct animalic; ateismul în masă, fenomen nemaiîntâlnit vreodată în istoria omenirii până în vremurile noastre, condiția "sine qua non" a înfăptuirii revoluției sexuale fiind eliminarea lui Dumnezeu. Iar pentru cine are credință, efectul cel mai dezastruos, cu urmări în veșnicie, e cel din învățătura sfântului Pavel: "Desfrânații nu au loc în Împărăția lui Dumnezeu".

Experții Vaticanului care au ținut cursurile de bioetică la Iași în august 1997 au afirmat că la ora actuală rețelele internaționale ale revoluției sexuale au în obiectiv fostele țări comuniste, în special România.

Creștinii, câți au mai rămas, sunt conștienți că revoluția sexuală este strategia cea mai reușită a Satanei în acești ani ai istoriei mântuirii.

Din nefericire, și o parte dintre creștini, în special protestanți, dar nu numai, care s-au autointitulat liberali, au aderat la ideologia revoluției sexuale, în numele progresului, s-au compromis cu ea și acum experimentează falimentul. Așa-zisa "etică a situației" a lui Joseph Flechter i-a corupt pe mulți protestanți. Unii teologi catolici și chiar slujitori ai altarelor care au luat atitudine împotriva directivelor Bisericii, criticând îndeosebi enciclica Humanae Vitae, au făcut un rău imens, derutând și împingând un număr însemnat de creștini în brațele imoralității. Și cum omul, oricât de decăzut ar fi, nu poate distruge în el sentimentul religios, mulți dintre cei care și-au pierdut încrederea în Biserică se îndreaptă spre secte, în special spre New Age care le oferă oamenilor o religiozitate fără morală. Această mișcare, întrucât provine din mișcările oculte de la sfârșitul secolului trecut și începutul acestui secol, are, în definitiv, rădăcini satanice. Ea continuă să mistifice și să justifice imoralitatea sexuală prin metode și elemente stranii importate din religiile păgâne orientale.

E lucru sigur că nici într-o epocă a istoriei, nici măcar pe vremea Sodomei și a Gomorei, omenirea nu a atins un asemenea grad de decădere morală. Care va fi prețul pe care omenirea îl va plăti pentru această tristă aventură? Nu știm, dar îl presimțim. Păcatul conține în el însuși pedeapsa, după cum fructul conține în el sămânța.

În ciuda tabloului întunecat care ni se prezintă, pesimismul nu este justificat. Duhul Sfânt se mișcă liber printre ruinele omenirii păcătoase și noi recunoaștem semnele speranței și ale perspectivei recuperării valorilor morale sănătoase.

Numărul creștinilor autentici numiți "conservatori" sau "tradiționali" și acuzați de fundamentalism de adepții progresiști ai imoralității e în continuă creștere. Găsim tați care se angajează să fie soți fideli, tineri care decid să trăiască în castitate desăvârșită până la căsătorie, femei care le înfruntă cu curaj pe vechile feministe, părinți care refuză așa-zisa educație sexuală care li se dă copiilor în școală, persoane care recuperează valorile morale ale sexualității, ale familiei, ale căsătoriei, ale castității conjugale, bărbați și femei care, dezgustați de viața păcătoasă, se convertesc la credință și încep o viață nouă. Odată încheiată revoluția sexuală, în special prin instituționalizarea ei de către Conferințele ONU, Biserica Catolică îi mobilizează pe fiii ei la contra-revoluție. În fruntea acestei contra-revoluții s-a așezat curajos Papa Ioan Paul al II-lea, acest Papă admirat de unii, urât de alții, dar respectat de toată lumea.
 

 

 

© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
situl include materiale cu diverse drepturi de autor: va rugam să le respectati
navigarea pe acest sit presupune acordul cu conditiile de folosire